کندسکوه روستای فراموش‌شده گلستان؛ زندگی در شرایط سخت

راه ارتباطی روستای کندسکوه مسدود است و تاکنون هیچ تلاشی برای بازگشایی آن انجام نگرفته است.

" کندسکوه " بعد از گذشت پنج روز از بارش برف همچنان مسدود است

bgrdrghchl 1

راه ارتباطی روستای کندسکوه مسدود است و تاکنون هیچ تلاشی برای بازگشایی آن انجام نگرفته است.

به گزارش " پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه " در اثر بارش شدید برف استان گلستان که از سه‌شنبه هفته گذشته آغازشده بود تاکنون راه ارتباطی روستای محروم کندسکوه مسدود است.

مسدود شدن راه ارتباطی این روستا موجب انتقاد مردم از وضعیت موجود شده و اهالی کندسکوه می‌گویند در بدترین شرایط در حال گذران زندگی هستند.

تاکنون از سوی مسئولین استانی و شهرستانی هیچ‌گونه اقدامی در خصوص امدادرسانی به مردم این روستا انجام نگرفته است.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد امروز اکیپ راهداری استان گلستان اقدام به باز کردن راه دسترسی این روستا خواهد کرد. به روستای کندسکوه از دو طریق می‌توان دسترسی داشت. اصلی‌ترین مسیر عبور و مرور مردم کندسکوه از روستای لوه است.

فاصله روستای کندسکوه تا جاده بین‌المللی این مسیر 25 کیلومتر است که از این میزان 22 کیلومتر آن شوسه است و بعید به نظر می‌رسد در صورت بازگشایی مسیر نیز به دلیل شوسه بودن بتوان طی روزهای آینده نیز در آن تردد کرد.

مسیر دیگر دسترسی به روستای کندسکوه از روستای تنگراه و اراضی جمشیدآباد کندسکوه است که 13 کیلومتر است اما به دلیل هم‌جواری با پارک ملی گلستان توجهی برای به بهسازی و نگهداری از این جاده صورت نمی‌گیرد و تنها می‌توان با موتورسیکلت و تراکتور از این مسیر تردد کرد.

آبان ماه سال جاری استاندار گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش از مسئولین استانی و شهرستانی خواست تا پس از اربعین حسنی به بلاتکلیفی 32 دوساله طرح کوچ روستای کندسکوه خاتمه دهند و برای اجرایی شدن یا توقف این طرح تصمیم‌گیری کنند. صادقلو خواست در صورت توافق اجرای طرح کوچ؛ بلافاصله 63 خانوار روستا به نقطه تعیین‌شده منتقل شوند و در غیر این صورت امکانات لازم به روستاییان داده شود.

حال امید مردم روستای کندسکوه بر آن است در فاصله نزدیک مسئولین استانی و شهرستانی راه دسترسی روستا را بازگشایی کنند و در آینده‌ای نزدیک نیز تکلیف طرح کوچ روستای را مشخص کنند.

عکس: آرشیو نیلکوه


منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار