جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: بسیاری از حرکت های آزادی خواهانه ملت های مسلمان منطقه از تجربه موفق بسیج مستضعفین در جمهوری اسلامی ایران الگو گرفته است.

ماجرای تماس تلفنی پوتین با سردار سلیمانی

گفتگوی تلفنی

 به گزارش گلستان24 ، سردار مجتبی غفورپور جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) در همایش بصیرت افزایی نیروهای بسیج ناحیه عمار که به مناسبت فرارسیدن پنج آذرماه، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین برگزار شده بود، اظهارداشت: هنگام صحبت در این هفته جلیل القدر باید پیش از هر موضوعی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت که هرچه بهره امروز ما از امنیت است، به برکت خونهای پاک این عزیزان حاصل شده است.

ماجرای تماس تلفنی پوتین با سردار سلیمانی/ تیپ فاطمیون به پشتوانه ایمان نیروهای خود از یک ارتش موفق تر بوده است

وی افزود: در این روز امام خمینی (ره) فرمانی صادر کرد که شاید تنها خود ایشان به عمق اهمیت آن پی برده بودند و باید اعتراف کرد که جز آن پیر راه حق، هیچکس حتی تصور این راهم نمی کرد که این پدیده استثنایی – بسیج؛ ایده ای ملهم به قلب نورانی امام – به چنین اوجی دست یابد.

جانشین فرماندهی سپاه استان خراسان رضوی ضمن برشمردن تعدادی از تعاریف بسیج در آیینه کلام مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق، مکتب شاهدان بی نام و نشان، شجره طیبه و دیگر القاب و صفاتی که امروزه بعنوان تعریفی از بسیج ارایه می شود، نشان می دهد که نایب امام زمان (عج) تاچه حد به این تشکل اهمیت می دهند.

وی ادامه داد: تیرماه سال 1359، 200 خلبان زبده این کشور بازداشت یا اعدام شدند و این تنها بخشی از روند پاکسازی ارتش شاهنشاهی از عناصر ضدانقلاب و ناکارآمد بود. نیروی نظامی ما ابدا توان رزمی نداشت و این ناتوانی، دشمن را بیش از پیش به حمله ترغیب می کرد.

سردار غفورپور گفت: رژیم بعث عراق در وضعیتی که ما هرگز آماده درگیری نظامی نبودیم، از جانب 51 کشور حمایت مستقیم مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و سیاسی دریافت می کرد و در اوج آمادگی رزمی بود. یکی از اسنادی که میتوان مبنی بر هزارفرقه بودن ماشین جنگی صدام مطرح کرد، اسرایی بودند که خود را به نیروهای ایرانی تسلیم کرده بودند و شمار تفکیک نژادی آنها به بیش از سیزده ملیت می رسید.

وی تصریح کرد: جنگ برای یک کشور بحرانی ترین شرایط را بوجود می آورد؛ شرایطی که به نوبه خود قحطی، فساد و سایر وضعیت های فوق العاده را در دل دارد و در چنین موقعیتی، بسیج به میدان آمد و کاری کرد که یک تهدید به فرصت تبدیل شود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) تشکیل هسته های مقاومت اسلامی در منطقه را الگوگرفته از تجربه موفق بسیج مستضعفین در جمهوری اسلامی ایران خواند و بیان کرد: بسیاری از حرکت های آزادی خواهانه ملت های مسلمان منطقه از تجربه موفق بسیج مستضعفین در جمهوری اسلامی ایران الگو گرفته است؛ برای مثال، تیپ های فاطمیون، حیدریون و زینبیون که تعداد نفرات آن ها از 10 هزار نفر هم تجاوز نمی کند، با تکیه بر ایمان و شجاعت سربازان گمنام و پرآوازه خود نصرت الهی را متوجه خود کرده اند و این امر سبب شده تا موفقیت هایشان در عملیات ها حتی از ارتش پرشمار سوریه هم بیشتر باشد.

وی اظهارکرد: ارتش عراق اگرچه از پتانسیل رزمی خوبی برخوردار بود اما به خاطر وطن فروشی عده ای از فرماندهان، 1/3 عراق در 48 ساعت به تصرف داعش درآمد و همگان کار دولت و ملت را تمام شده می دانستند اما روحیه انقلابی و بسیجی چهره های درخشانی چون سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین همدانی سبب شد تا توطئه وسیع دشمنان درهم بشکند و کار به جایی برسد که امروز سوریه و عراق فاصله اندکی تا آزادی و فتح نهایی دارند.

سردار غفورپور گفت: پوتین شخصا در تماسی تلفنی با سردار سلیمانی گفته بود که نیروهای نظامی روسیه از تعامل عملیاتی با “ابرسرباز”های ایرانی بسیار مفتخر است و اگر نیروهای رزمی کشورمان در میادین جنگ حرفی برای گفتن دارند، مدیون بسیج و بسیجیان هستیم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بحمدالله امروز بسیجیان اهل سنت این منطقه در صف مقدم درهم شکستن توطئه های تفرقه افکنانه قرار دارند، وضعیت در شمال غرب کشور هم به گونه ای است که امرای منطقه ای داعش همچون شغال هایی که مترصد فرصت برای نفوذ هستند، بو می کشند و خلا های امنیتی را می یابند اما بحول و قوه الهی همان گونه که تاامروز ناموفق بوده اند، من بعد هم خوار و شکست خورده خواهند ماند.

جانشین فرماندهی سپاه استان خراسان رضوی در انتهای سخنان خود اظهارداشت: بعنوان یک کارشناس نظامی عرض میکنم که دشمنان این ملت و نظام تمام توان خود را مهیای یک حمله همه جانبه کرده اند و اگر روزنه ای از غفلت ببینند، لحظه ای هم درنگ نمی کنند اما دشمنان خدا ذلیل و خفیف هستند و این یک سنت الهی است.

وی افزود: این برای بار اول هم نیست که دشمنان دچار خطای محاسباتی می شوند؛ همان گونه که آل سعود 11 و 14 روزه بنای انهدام انصارالله را داشت و امروز نه تنها خدشه ای به این مومنان ازجان گذشته وارد نیامده است بلکه این حزب نوپا تبدیل به حزب اللهی مخصوص یمن شده است که همچون حزب الله لبنان نابودشدنی نیست.


منبع : رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار