جواد عموزاد روزنامه نگار گلستانی :

روزنامه نگار گلستانی به انتقادی درباره اکران فیلم طنز «آس و پاس» در علی آباد کتول اشاره کرد و گفت: نقد آقای سالاری را خواندم اما احساس کردم که ایشان از قانون برداشتی جناحی کرده است.

 از قانون برداشت شخصی و جناحی نکنیم/ قانون نباید تهدید کننده دین باشد

به گزارش گلستان24، جواد عموزاد روزنامه نگار باسابقه گلستانی در گفت و گو با  زرین نامه در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره لزوم قانونمداری اظهار کرد: قانون اساسی ما بر گرفته از شرع مقدس است و به نوعی مقوم و تثبیت کننده آن می باشد، چون کسانی که آن را تدوین کرده اند خودشان از عالمان دینی و آگاه به امورات جامعه اسلام بودند.

وی افزود: حال اگر حرکتی خواه داخل این قانون و به دلیل خلاء و نقص و خواه خارج از آن، بخواهد برای دین تهدید به حساب آید، قطعا از سوی مردم مسلمان پذیرفتنی نیست.

عموزاد تصریح کرد: قطعا اسلام دینی است که به مقابله با ظلم و ستم ، تبعیض و بی عدالتی اشاره دارد و اینگونه است که می بینیم فداییان اسلام در برابر اقدامات ضد دینی شاه و امام خمینی (ره) نیز علیه «قانون» کاپیتولاسیون اعتراض می کنند و آن را قبول ندارند، پس نتیجه می گیریم می توان قانونی که علیه دین و تهدید کننده آن باشد را نپذیریم.

این روزنامه نگار گلستانی اضافه کرد: متاسفانه از قانون برداشتهای شخصی و جناحی می شود و زمانی که قانون برای ما نفعی ندارد بی تفاوت از کنارش رد می شویم و هر گاه که تایید کننده ماست به آن می پردازیم.

عموزاد به انتقادی در خصوص اکران فیلم طنز آس و پاس در علی آباد کتول اشاره کرد و گفت: نقد آقای سالاری را خواندم اما احساس کردم که ایشان از قانون برداشتی جناحی کرده است.

وی ادامه داد: امروز به جایی رسیدیم که باید در مورد بدیهیات مسلم هم با یکدیگر بحث کنیم که آیا فلان کار درست است یا نه؟ مگر این همه سال و ماه را از ما گرفته اند که بیاییم در فاصله یک هفته ای بین اربعین و رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) اکران فیلم طنز برگزار کنیم؟ واقعا جای تعجب و تاسف دارد.

وی یادآور شد: اگر قانون فصل الخطاب است چرا به اقدام اخیر دادستان مشهد که اقدامی "قانونی" بود اینقدر اعتراض می شود ؟ چرا به اقدام نماینده ولی فقیه که با استفاده از اختیارات قانونی خود به لغو کنسرتها در جوار امام رضا (ع) حکم کرد، انتقاد می شد، چرا در این موارد به قانون احترام نمی گذاریم ، بحث قضایای سال 88  که دیگر بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار