رئیس دانشگاه جامع گلستان خبر داد

رئیس دانشگاه جامع گلستان میزان اعتبار لازم برای تکمیل دانشگاه جامع گلستان در سرخنکلاته را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به رقم بودجه‎ای دانشگاه‌ها رقم قابل توجهی نیست.

300 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دانشگاه جامع گلستان

به گزارش گلستان24، فرهاد یغمایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در حال حاضر مشکل فضای دانشگاه گلستان از لحاظ فیزیکی زیاد است و اغلب کلاس‎ها تا ساعت هفت شب ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی  دانشگاه جامع گلستان در سرخنکلاته نسبت به کاری که باید انجام می‎شد بسیار اندک است در حالی‌که استان نیازمند یک دانشگاه جامع است و برای رفع این نیاز باید حرکت کرد تا این دانشگاه شکل بگیرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی دانشگاه جامع گلستان در سرخنکلاته گفت: از آنجایی که این دانشگاه نزدیک کمربندی گرگان واقع شده دانشگاه جامع گلستان خیابانی به طول 780 مترمربع و پهنای 30 متر مربع را خریداری کرده است تا سردر دانشگاه بر روی خط کمربندی نصب شود، زیرا در این صورت ساخت و ساز در این مکان انجام خواهد شد و در نهایت دانشگاه تبدیل به دخمه می‎شود.

رئیس دانشگاه جامع گلستان با بیان اینکه منافع ملی شهر در این است که سردر دانشگاه در خط کمربندی قرار گیرد، بیان کرد: بیشتر دانشگاههای کشور سمت کمربندی‎ قرار دارند امیدواریم کشاورزان و مسؤولان همکاری لازم را انجام دهند تا این اتفاق رخ دهد در واقع اگر سردر دانشگاه در کمربندی نصب شود دانشگاه مجاورت شهر سرخنکلاته و گرگان قرار می‎گیرد که این اتفاق خوبی قلمداد می‎شود.

یغمایی در رابطه با ساخت خوابگاه برای دانشگاه جامع گلستان بیان کرد: در حال حاضر اعتباری برای ساخت خوابگاه به دانشگاه‎های کشور تعلق نمی‎گیرد انتظار این است که در این امر خیرین وارد عمل شوند اگر 50 درصد ساختمان خوابگاه توسط خیرین ساخته شود بقیه اعتبار را وزراتخانه تقبل خواهد کرد.

وی مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه جامع گلستان بین سال‌های 1392 تا 1395 را راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی، راه‌اندازی دفتر استاندارد سازی، کسب عنوان برتر دفتر استاندارد نمونه استان، راه‌اندازی مرکز تخصصی آپای دانشگاه گلستان عنوان کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار