بازیگر سینما و تلویزیون:

بازیگر سینما و تلویزیون از وضعیت ساخت فیلم در حوزه ایثار و شهادت انتقاد کرد و گفت: بچه‌های ما به زور به جبهه نرفتند بلکه با جان و دل رفتند اما ساخت فیلم در این زمینه خیلی ضعیف و در حد صفر است.

ساخت فیلم در حوزه ایثار و شهادت در حد صفر است

به گزارش گلستان24، مهوش صبرکن ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار استان گلستان اظهار کرد: آلمان یک جنگ داشته که فیلم‌های بسیار زیبایی را برای به تصویر کشیدن رشادت سربازان و ملت خود به نمایش کشید آنها هر گوشه جنگ را با استفاده از تکنولوژی تصویرسازی کرد و این جنگ را آنقدر بزرگ جلوه داد که ما به عنوان یک غریبه از دیدن آن فیلم لذت بردیم.

وی با اشاره به اینکه فیلمسازی برجسته و باکیفیت در بخش ایثار و شهادت بسیار ضعیف است، تصریح کرد: مملکتی که اینقدر ثروت دارد و مدعی فرهنگ اسلامی است باید در ترویج ارزش‌ها گام‌های محکم‌تری بردارد بچه‌های ما به زور هیتلر به جبهه نرفتند بلکه با جان و دل رفته و می‌روند پس چرا اصلا هیچ کار هنری باارزشی در ساخت فیلم دیده نمی‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون؛ کمبود بودجه و اعتبار در بخش ساخت فیلم را یک معضل اساسی خواند و افزود: به دلیل اینکه بودجه کافی نمی‌دهند فیلنامه خوب نوشته نمی‌شود تا فیلم خوب ساخته شود چرا در این زمینه خرج نمی‌کنند به نظر من چون نمی‌خواهند و الا فیلمنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر خوب در کشور وجود دارد.

صبرکن خطاب به کسانی که سخنانش را از این رسانه دریافت می کنند تاکید کرد: تقاضا دارم اگر فیلمی در حوزه ایثار و شهادت می‌سازند ضعیف نباشد که مردم تمایلی به دیدن آن فیلم نداشته باشند.

وی گفت: فیلم کم بسازند اما باکیفیت بسازند مگر ما نمی توانیم؟! اما نکردیم و اگر فیلمی ساختند بسیار ضعیف و کم بوده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر پول باشد فیلم و بازیگر خوب فراوان است، آنها پول بدهند آن وقت ببینند چطور نویسنده، نویسندگی می‌کند و چطور کارگردان، کارگردانی می‌کند، حالا برای کارهای سینمایی پول نیست برای بچه‌های شهید هم پول نیست، برای جنگ هم اعتبار نیست، وقتی در این زمینه هزینه نشود چطور می‌خواهیم زوایای ایثارگری را به نسل جوان نشان دهیم.

صبرکن تاکید کرد: مردم دیدن چهار تا کار ضعیف و چهار تا انفجار را دوست ندارند امروز دیدار خانواده شهیدی رفتیم، مادر شهید در چند دقیقه کوتاه آنقدر اثرگذار حرف زد که من و انسیه شاه‌حسینی کارگردان کارهای جنگی مات و مبهوت مانده بودیم و نمی‌خواستیم بلند شویم و گوشمان به حرف‌های مادر شهید بود.

وی ادامه داد: این مادر شهید جوانش سه سال شیمیایی بود و نامه‌هایش از سوریه برگشت می‌خورد بعد از 11 سال یک تیکه استخوان لگن و یک پلاک برایش آوردند آیا اینها نباید گفته و نشان داده شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه ساختن یک مستند ضعیف فایده‌ای ندارد، ابراز کرد: باید قصه بسازند، فیلمنامه بنویسند، کشش در این زمینه بسیار زیاد است.

صبرکن برگزاری اجلاسیه و جشنواره فیلم کوتاه را تلنگری برای افراد مختلف دانست و گفت: اگر بزرگ خانواده ای صله رحم را ترک کند محبت و دوستی اعضای خانواده از هم می‌پاشد.

وی از جشنواره فیلم کوتاه به عنوان مهمانی هنرمندان یاد کرد و گفت: در جشنواره که هنرمندان زیادی دور هم جمع می‌شوند حرف‌هایی زده می‌شود که می تواند گره‌گشا باشد.

صبرکن گفت: جایزه دادن در این جشنواره‌ها باعث می‌شود بچه‌ها به خودشان ببالند، تشویق شوند، افسرده نباشند و اگر کمی علاقه در وجودشان در حال از بین رفتن باشد دوباره ترغیب شوند ولی اگر همین چیزها نباشد یعنی همه چیز مرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار