دبیرکل اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان:

دبیرکل اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان از جمع‎آوری آثار و مکتوب کردن خاطرات حدود 4 هزار شهید استان طی مدت دو سال خبر داد.

خاطرات 4 هزار شهید گلستان مکتوب شد/ تدوین فیلم «این خانه پلاک ندارد» در مراحل پایانی

به گزارش گلستان 24، سردار رحمت‎الله صادقی عصر امروز در جمع فرماندهان سپاه استان گلستان اظهار کرد: جمع‎آوری آثار و مکتوب کردن خاطرات شهدا کار بزرگی بود  که با دقت و کارشناسی زیاد و ارتباط‌گیری با خانواده‎های معظم شهدا پس از دو سال به سرانجام رسید و اکنون استان دارای منابع بسیار غنی و مورد اعتناء در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه آثار و خاطرات شهدا قابلیت تجزیه و تحلیل فرهنگی و بهره‎برداری هنری و تبلیغی دارد، تصریح کرد: بر اساس کار دقیقی که انجام شده باید در نگهداری آثار اهتمام ویژه‎ای شود در درازمدت می‎طلبد که آثار و دست‎نوشته‎های شهدا مکانیزه شود تا مرجعیت و قابلیت بهره‎برداری از آن تسهیل شود.

* آثار شهدای گلستان در پورتال ذخیره‎سازی می‎شود

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان افزود: آثار شهدا اسکن شده و در سیستم‎های برنامه‎ریزی در حال تدوین و جمع‎آوری است که این ظرفیت تا پایان امسال محقق و در پورتال شهدا ذخیره‎سازی می‎شود.

صادقی از تولید برنامه تلویزیونی روزشمار شهدا خبر داد و گفت: از سال گذشته هر روز شهدای همان روز از سیمای گلستان در چهار نوبت معرفی می‎شوند.

وی با اشاره به تولید مسابقه رادیویی «یک جرعه عاشقی» با موضوع ایثار و شهادت تصریح کرد: برنامه تلویزیونی افلاکیان با محوریت معرفی سرداران و امیران پیش‎بینی و اجرا می‎شود.

* رسانه‎ها رزمندگان تاریخ‎ساز شوند

دبیرکل اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان از ساخت سریال «بازگشت» خبر داد و گفت: در این برنامه از ظرفیت هنرمندان ملی استفاده شد در استان نیز کار تدوین آن انجام می‎شود امیدواریم در آستانه برگزاری اجلاسیه این سریال به طور سراسری و استانی پخش شود.

صادقی از تولید فیلم «این خانه پلاک ندارد» خبر داد و افزود: کار فیلم‌برداری این فیلم انجام شده و در مراحل پایانی تدوین است.

وی نقش رسانه‎ها را در انعکاس برنامه‎های اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان مهم خواند و گفت: جشنواره رسانه در قالب عکس، خبر، دلنوشته، متن، شعر ادبی، گزارش و ... به همت بسیج رسانه استان گلستان در دی‎ماه برگزار می‎شود.

صادقی با اشاره به اینکه رسانه‎ها می‎توانند رزمندگان تاریخ‎ساز شوند بر لزوم پردازش مباحث فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه رسانه‎های مکتوب و مجازی شد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار