رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: عامل نجات اقتصاد کشور در ذهن و فکر نخبگان نهفته است.

عامل نجات اقتصاد کشور در ذهن نخبگان است

به گزارش گلستان24، علی نجفی‎نژاد صبح امروز  اظهار داشت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از 182 عضو هیأت علمی برخوردار است که 65 نفر دارای مرتبه دانشیاری و 15 نفر دارای مرتبه استادی هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از لحاظ شاخصه‎های آموزش عالی و نسبت استاد به دانشجو وضعیت مطلوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ایجاد دانشگاه‎های کارآفرین و دانشگاه‎های نسل سوم را یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان جزو نخستین دانشگاه‎هایی است که برای دستیابی به دانشگاه کارآفرین اقدام به تهیه سند دانشگاه کارآفرین کرده است.

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان تصریح کرد: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که فارغ‎التحصیلان و دانشجویان آن دانشگاه به باوری می‎رسند که با استفاده از مهارت و دانش کسب شده در دانشگاه برای خود، بستگان و اطرافیان اشتغال ایجاد می‎کنند.

راه‎اندازی مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

نجفی‎نژاد از راه‎اندازی مرکز رشد دانشگاه خبر داد و ابراز داشت: این مرکز که به مدت سه سال آغاز به کار کرده با جذب شرکت‎های نوبنیاد توانست شرکت‎های دانش‎بنیان ایجاد کند و برای تبدیل ایده‎ها و پژوهش‎های انجام شده و تجاری‎سازی محصول حمایت‎های مناسبی نیز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تأکید بر اینکه دانشگاه باید در خدمت جامعه بوده و همه فعالیت‎های دانشگاه در راستای نیازهای جامعه باشد، ابراز کرد: با توجه به این مهم اقداماتی اعم از کاربردی کردن پایان‎نامه‎های دانشگاه در تحصیلات تکمیلی و حمایت‎ و تشویق‎ از طرح‎های فناوری صورت گرفته و طرح‎های منجر به تولید محصول و با قابلیت تجاری‎سازی از امتیاز ویژه‎ای برخوردار خواهند شد.

وی از راه‎اندازی کلینیک مادرتخصصی در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان خبر داد و اذعان داشت: این کلینیک درگاه ارتباطی هدفمندانه با جامعه اعم از کشاورزان، دامداران، باغداران، دستگاه‎های اجرایی و ... است.

نجفی‎نژاد همچنین با اشاره به نمایشگاه هفته پژوهش در گلستان، گفت: نمایشگاه هفته پژوهش از 14 آذرماه جاری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور مراکز تحقیقاتی، دستگاه‎های اجرایی و دانشگاه‎های مختلف آغاز به کار کرده است.

رویکرد تجاری‎سازی و تولید ثروت مهم‎ترین تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته است

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان با بیان اینکه رویکرد تجاری‎سازی و تولید ثروت مهم‎ترین تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته است، اضافه کرد: در این نمایشگاه فعالیت‎ها و دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران استان گلستان طی یک سال گذشته به نمایش گذاشته می‎شود.

وی نمایشگاه هفته پژوهش را تجلی توانمندی‎ها و استعداد نخبگان و جوانان دانست و تأکید کرد: عامل نجات اقتصاد کشور در ذهن و فکر نخبگان نهفته است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان گلستان با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از مهم‎ترین برنامه روز دانشجو عنوان کرد و گفت: علاوه‎بر این برنامه‎های متنوع دیگری از جمله ویژه برنامه روز دانشجو نیز در بعد از ظهر امروز در دانشگاه برگزار می‎شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار