به میزبانی کانون جهاندیدگان گرگان؛

گرگان- محمدعلی نقیبی ۸۴ ساله با بیش از نیم قرن سابقه توزیع روزنامه، به‌عنوان نخستین توزیع‌کننده روزنامه در گرگان طی مراسمی تقدیر شد.

قدیمی ترین روزنامه فروش گرگانی تجلیل شد

به گزارش گلستان24، انجمن دوستداران فردوسی و کانون جهان‌دیدگان گرگان، شامگاه دوشنبه طی مراسمی از محمدعلی نقیبی، روزنامه‌فروش ۸۴ ساله گرگانی با بیش از نیم‌قرن تجربه که با تلاش‌هایش به جامعه و فرهنگ خدمت کرد، با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان و تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان از زحمات وی تقدیر کرد.

نقیبی متولد سال ۱۳۱۱ است و حدود ۵۵ سال به حرفه توزیع روزنامه با پای پیاده و یا دوچرخه به شهروندان گرگانی مشغول بود، طی این سال‌ها تنها شغلی که وی انجام داد توزیع روزنامه بود حتی بعدها هم که کیوسکی برای توزیع روزنامه در اختیارش گذاشتند برخلاف کیوسک‌های روزنامه‌فروشی فعلی که هر چیزی در آن‌ها یافت می‌شود جز روزنامه چیزی نفروخت.

ثمره تلاش‌های ۵۵ ساله این تلاشگر عرصه مطبوعات این است که این روزها روزگارش را بدون بیمه و دریافت مستمری می‌چرخاند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان در حاشیه این مراسم گفت: امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که شکر گذار مخلوق نباشد نمی‌تواند از خداوند شکر گذار باشد و این فرهنگ‌سازی و بسترسازی فرهنگی می‌تواند استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام یعغوب مهدوی بابیان اینکه این حرکت زیبای تشکر از زحمات وی نوعی فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند زیربنای همه‌چیز فرهنگ است و اگر فرهنگ اصلاح شود همه‌چیز اصلاح می‌شود و می‌تواند در همه بخش‌های زندگی تأثیرگذار باشد.

در پایان مراسم محمدعلی نقیبی با اشاره به بخشی از خاطرات خود گفت: زمانی که من کار توزیع روزنامه را آغاز کردم بسیاری از مردم از وجود روزنامه اطلاعی نداشتند و خیلی‌ها می‌گفتند این چیست که به دست ما می‌دهی و من در جواب می‌گفتم تمام اطلاعات و خبرهای دنیا در این روزنامه‌هاست.

وی افزود: اگر بخواهم روزگاری را که در حرفه توزیع روزنامه گذرانده‌ام را تعریف کنم چندین کتاب نوشته شود؛ به یاد دارم زمانی برای توزیع ۱۰۰ نسخه کیهان و ۱۰۰ نسخه روزنامه اطلاعات حقوقی بالغ‌بر ۱۰ تومان دریافت می‌کردم و زندگی یک خانواده هفت نفره را می‌چرخاندم.

در پایان این مراسم هدیه‌ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد گلستان به‌رسم یادبود به این بزرگ‌مرد عرصه توزیع مطبوعات تقدیم شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار