بر اساس سرشماری نفوس و مسکن تأیید شد

در آخرین روز از سرشماری نفوس و مسکن مسن‌ترین فرد کشور با 135 سال سن در شهر سقز سرشماری شد.

مرد 135 ساله سقزی مسن‌ترین ایرانی

به گزارش گلستان24 از سقز، فرماندار ویژه و رئیس ستاد سرشماری شهرستان سقز به همراه جمعی از ماموران سرشماری و مسوول ستاد با احمد صوفی متولد 1260 به عنوان مسن ترین فرد سرشماری شده دیدار کردند.

در این دیدار که ظهر امروز در منزل این شخص صورت گرفت، فرماندار شهرستان سقز گفت: امروز با دیدن این فرد مسن که در خانواده‌ای مومن و با محبت زندگی می‌کند، امید به زندگی در انسان بیشتر می‌شود.

علی اکبر ورمقانی ادامه داد: به لطف خداوند مردم ایران اسلامی با توجه به آموزه‌های دینی، در احترام به پدر و مادر در جهان مشهورند.

فرماندار سقز، از خانواده این پیر با تجربه به خاطر نگهداری مناسب از وی و تکریم پدران و مادران پیر تقدیر و تشکر کرد.

احمد صوفی که هم اکنون 135 سال سن دارد، ساکن شهر سقز است که در روستای قشلاق متولد شده و هم اکنون در محله میدان آهنگران سقز در میان فرزندان خود زندگی می‌کند.

محمد امینی پسر ناتنی احمد صوفی، این پیر خوش چهره و با محبت را فردی خیرخواه، خوش برخورد و مردمی توصیف کرد.

امینی پسر بزرگ وی که 75 سال سن دارد وجود این پیر کهنسال را در خانواده اش باعث خیر و برکت برشمرد.

با توجه به شناسنامه و کارت ملی، حاج احمد صوفی، متولد 9 اسفندماه ماه سال 1260 هجری شمسی است که در روستای قشلاق از توابع دهستان مرخز بخش مرکزی به دنیا آمده است.

24 آبان ماه، پیش از این جمعی از مسؤولان فنی و اجرایی شهرستان کامیاران «محمدامین یوزی» متولد 1265 را به عنوان مسن ترین فرد سرشماری شده کشور معرفی کرده بودند که بر اساس این گزارش اکنون احمد صوفی متولد سال 1260 سقز مسن ترین فرد سرشماری شده در کشور است.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار