پیروزی های جبهه مقاومت طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا را خنثی می کند

کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت : آزادسازی حلب در منطقه علاوه بر ارزش نظامی دارای ارزش سوق الجیشی است زیرا اگر حلب به دست تروریست ها می افتاد آن وقت مناطق دیگر راحت تر مورد تصرف تروریست ها قرار می گرفتند و عملا دمشق باقی می ماند.

آزادسازی حلب در منطقه علاوه بر ارزش نظامی دارای ارزش سوق الجیشی است

به گزارش گلستان24، سید هادی افقهی کارشناس ارشد روابط بین الملل در گفتگو با کرمان۱۴۰۰در رابطه با آزادی سازی حلب اظهار داشت : تاثیرات مثبت آزاد سازی حلب تنها مربوط به سوریه نخواهد بود زیرا بر روی نقشه دشمنان سوریه و تروریست ها ، بعد از تصرف حلب برای کل منطقه برنامه ریزی کرده بودند .

آزادسازی حلب

وی آزادسازی حلب را دارای ارزش سوق الجیشی در کل منطقه دانست و افزود : آزادسازی حلب صرفا دارای ارزش نظامی نیست زیرا اگر حلب به دست تروریست ها می افتاد آن وقت مناطق دیگر راحت تر مورد تصرف تروریست ها قرار می گرفتند و عملا دمشق باقی می ماند.

کارشناس ارشد روابط بین الملل خاطر نشان کرد : اکنون استان های از جمله ادلب و درعا و برخی مناطق دیگری سوریه کم و بیش در محاصره تروریست ها قرار دارند و استان حسکه هم در تصرف کردهای دولت سوریه است بنابراین اگر شهر حلب از دست می رفت این مناطق خیلی سریع تر ریزش می کردند ولی اکنون نقشه گروههای تکفیری خنثی و حلب عملا آزاد شده است.

افقهی تشریح کرد : در حال حاضر تمام معادلات و محاسبات تروریست ها به هم خورده است زیرا با ثبات ماندن سوریه جبهه مقاومت هم با ثبات می ماند و باعث خنثی شدن طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا می شود .

وی یادآور شد : در صورت اتمام بحران سوریه مطمئنا نیروهای رزمنده حزب الله با اندوخته بسیار غنی نظامی ، اطلاعاتی و عملیاتی قوی تری به جنوب لبنان برخواهند گشت و ممکن است جبهه جولان هم بر علیه رژیم صهیونیستی فعال تر شود و این در واقع اثرات استراتژیک پیروزی ارتش سوریه و هم پیمانانش در ارتباط با حلب است.

این کارشناس در ادامه عنوان کرد : پیروزی در حلب به منزله پیروزی کل جبهه مقاومت است و بالحمدالله ما در این ایام شاهد پاکسازی نهایی حلب هستیم و اگر مسئله حلب پاکسازی شود نیروهای ارتش و هم پیمانان آنان که بیش از ۱۲ هزار نفر هستند می توانند در جبهه های دیگری تزریق شوند .

وی در پایان اظهار داشت: پس از پیروزی در حلب که جنگ و نبرد بزرگی به شمار می رفت اکنون نیروهای حزب الله برای آزادسازی ادلب و شهرهای دیگر برنامه ریزی خواهند کرد که تا آزادسازی ان ها زمان زیادی نمانده است .

انتهای پیام/


منبع : دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار