خبر شهادت سمیر قنطار تایید شد

رسانه‌های اسرائیلی بامداد یکشنبه گزارش دادند که در حمله هواپیماهای این رژیم شماری از فرماندهان حزب الله لبنان و دیگر گروه های داوطلب نظامی حامی دولت سوریه به همراه «سمیر قنطار» از فعالان ضدصهیونیستی به شهادت رسیدند.

ترور سمیر قنطار و فرماندهان حزب الله در سوریه در حمله رژیم صهیونیستی

  به گزارش گلستان24،  دقایقی پس از آنکه برخی منابع محلی در سوریه از وقوع انفجار در شهر دمشق، پایتخت این کشور خبر دادند، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که این انفجار احتمالا در پی حمله هواپیماهای اسرائیلی رخ داده است.

 این حمله اسرائیل یک ساختمان مسکونی در منطقه جرمانا در حومه دمشق را مورد هدف قرار داد.

ترور سمیر قنطار و فرماندهان حزب الله در سوریه در حمله رژیم صهیونیستی

شبکه الجزیره گزارش داد در این حمله هوایی شماری از فرماندهان حزب الله لبنان و دیگر گروه های داوطلب نظامی حامی دولت سوریه به شهادت رسیدند.

رسانه های مختلف آمار متفاوتی از تلفات این حادثه اعلام می کنند که بین 5 تا 9 کشته است. همچنین 12 نفر نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود در این حمله «مسیر قنطار» از فعالان برجسته ضد اسرائیلی در لبنان، هدف قرار گرفته است. مشخص نیست که در این حمله به وی آسیبی رسیده است یا نه.

این اولین باری نیست که به جان سمیر قنطار سوء قصد می شود. در مردادماه سال 1391 سخنگوی ریاست جمهوری تونس خبر از  تعرض عده‌ای از عناصر وابسته به گروه‌های سلفی این کشور به همایش الاقصی را که "سمیر القنطار" به عنوان میهمان افتخاری در آن شرکت داشت داده بود.

"صلاح الدین المصری" رئیس انجمن تونسی "التسامح" نیز گروه های تکفیری را به تلاش برای قتل سمیر القنطار، متهم کرد.

 شهادت سمیر قنطار

وی قدیمی‌ترین اسیر لبنانی در فلسطین اشغالی بود. او اولین بار در سال 1978 در پی یک عملیات ضداسرائیلی به اسارت ارتش رژیم صهیونیستی درآمد و سال 2008 در جریان مبادله اسرا، آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت ، بسام قنطار برادر سمیر قنطار فعال لبنانی روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در فیسبوک شهادت برادرش را تایید کرد و بدون بیان جزئیات این حادثه گفت برادرش شهید شده است.

بسام قنطار گفت با افتخار شهادت سمیر قنطار را تسلیت می گویم و افتخار داریم که به خانواده های شهدا پیوسته ایم.

سمیر قنطار کیست؟

قنطار 11 ماه در زندان اردن به سر برد . وی در 25 دسامبر سال 1978به شرط اینکه دیگر وارد اردن نشود، از زندان آزاد شد.

"سمیر قنطار" قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی 20 جولای 1962در روستای دروزی نشین "عیبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنیا آمد. وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.

 سمیر قنطار در تاریخ 22 آوریل 1979 در حالی که تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" به نام‌های "عبدالمجید أصلان"، "مهنا المؤید" و "احمد الأبرص" به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت یک صهیونیست به نام "هاران" در شهر "نهاریا" یورش بردند و در اقدامی متهورانه او را ربودند.

ترور سمیر قنطار و فرماندهان حزب الله در سوریه در حمله رژیم صهیونیستی

در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری یکی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشته شد. در این درگیری دو تن از همراهان قنطار یعنی" اصلان" و "مؤید" کشته ولی خود وی و "احمد أبرص" از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شدند. رژیم صهیونیستی مدعی است که در جریان این درگیری قنطار پیش از دستگیری، گروگان‌های خود را به قتل رسانده است.

سمیر قنطار برای اولین بار در تاریخ 31 ژانویه زمانی که قصد داشت از مرز اردن و فلسطین اشغالی در منطقه "مزج پیسان" به همراه دو عضو دیگر جبهه آزادی بخش فلسطین عبور کند و یک کاروان اسرائیلی در مسیر بین منطقه بیسان و طبریا را در مقابل آزادی زندانیان دربند لبنانی در زندانهای رژیم صهیونیستی به گروگان بگیرد، دستگیر شده بود.

قنطار 11 ماه در زندان اردن به سر برد . وی در 25 دسامبر سال 1978به شرط اینکه دیگر وارد اردن نشود، از زندان آزاد شد.

سمیر قنطار در تاریخ 28 ژانویه 1985 از سوی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد و نیز 47 سال حبس محکوم شد. وی متهم است در قتل پنچ صهیونیست و زخمی شدن یک صهیونیست دیگر دست دارد.

"أبرص" یکی از همرزمان وی نیز در 21 می 1985 در چارچوب معامله مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و سازمان جبهه خلق برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل- آزاد شد.

رژیم صهیونیستی پیش از این با آزادی قنطار مخالفت کرده و آزادی وی را منوط به ارائه اطلاعاتی درباره خلبان مفقود شده صهیونیست "ران آراد" کرده بود. "ران آراد " خلبان اسرائیلی در سال 1986حین پرواز بر فراز لبنان مفقود شد.

قنطار در طول دوران حبس توانست به عنوان دانشجوی آزاد (آموزش از راه دور) در دانشگاه تل آویو مشغول به تحصیل شود و در سپتامبر 1998در رشته ادبیات و علوم اجتماعی این دانشگاه موفق به اخذ مدرک لیسانس شود.

در 24 ژانویه 2004 رژیم صهیونیستی در عملیات تبادلی که با حزب‌الله و با میانجیگری آلمان انجام داد، اسرای لبنانی را آزاد کرد اما برخلاف مذاکرات انجام شده از آزادی "سمیر قنطار" سر باز زد ولی پس از آن "نسیم نسر" یکی دیگر از مهمترین اسرای لبنانی در بند رژیم صهیونیستی در اولین مرحله از عملیات تبادل اسرا، دوازدهم خرداد از زندان آزاد شد.

ترور سمیر قنطار و فرماندهان حزب الله در سوریه در حمله رژیم صهیونیستی

سید حسن نصرالله در همان سال ضمن احمق خطاب کردن سران صهیونیست به سبب ممانعت از آزادی سه اسیر (نسیم نسر، سمیر قنطار و یحیی اسکاف)، قول داد که مقاومت اسلامی طی یک عملیات اسیرگیری دیگر این سه تن را از چنگ رژیم صهیونیستی آزاد نماید. عملیات اسیر گیری سال 2006 موسوم به «وعده صادق» و جنگ 33 روزه لبنان ثابت کرد که حزب الله لبنان و رهبر آن بر سر عهد خویش با مردم لبنان هستند و اسرای خود را فراموش نخواهند کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار