در ماه‎های پایانی عمر دوره چهارم شورا

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه استعفای «علی‎اکبر بسطامی» توسط اعضای شورای اسلامی کردکوی پذیرفته شد، گفت: «محمدرضا مقصودلو» با هفت رأی موافق به‌عنوان شهردار کردکوی انتخاب شد.

شهردار کردکوی استعفا کرد/ «محمدرضا مقصودلو» شهردار جدید کردکوی شد

به گزارش گلستان24، پس از کش‎وقوس‎های فراوان بین شورای اسلامی شهر کردکوی با شهردار در نهایت امروز علی‎اکبر بسطامی از سمت خود استعفا کرد.

این در حالی رخ داده که چندی پیش موضوع طرح سوال شهردار کردکوی مطرح شده بود و پس از قانع نشدن اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار طرح استیضاح شهردار کردکوی  کلید خورده بود که علی‎اکبر بسطامی با اینکه توانسته بود با جلب اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی با موفقیت از سد استیضاح بگذرد اما عصر امروز از سمت خود استعفا کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی لحظاتی پیش ، با اشاره به موضوع استعفای شهردار کردکوی اظهار کرد: استعفای شهردار کردکوی تصمیم امروز نبود، اگرچه در روز استیضاح نیز گفته بودم که بهترین خدمت شهردار کردکوی را در استعفای ایشان می‎دانم.

طاهر مصدق افزود: با توجه به اینکه چهار عضو شورای اسلامی شهر کردکوی که درخواست استیضاح داده بودند بعد از موفقیت شهردار در طرح استیضاح همچنان بر مطالبات خود اصرار داشتند، از این رو از شهردار کردکوی درخواست کردم برای خدمت بهتر به مردم با استعفای خود موافقت کند.

وی با بیان اینکه بعد استیضاح خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گفتم که همگی به سمت تعامل بروید که این امر از سوی استیضاح ‎کنندگان پذیرفته نشد، بیان کرد: به‌عنوان عضو شورای اسلامی شهر کردکوی که به‌دنبال رعایت عدالت و انصاف بودم و همچنین برای خدمت به مردم و پاسبانی از اموال عمومی بهترین راه را در استعفای ایشان دانستم که شهردار کردکوی نیز موافقت کردند.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی در پاسخ به علت درخواست خود برای استعفای شهردار کردکوی، گفت: مدیریت شهرداری متعلق به مجموعه است و شورای اسلامی شهر به‌عنوان یک نهاد نظارتی محسوب می‎شود، از این رو وقتی متوجه ناهماهنگی‎های موجود شدم در این شرایط یک شخص باید فداکاری می‎کرد که آن شخص قطعاً شهردار کردکوی بود.

مصدق اضافه کرد: با اینکه درخواست استعفای شهردار کردکوی را مطرح کرده بودم اما برای تحقق آن شرایطی داشتم که بعد از تحقق آن شرایط استعفای شهردار کردکوی را به شورای اسلامی شهر کردکوی تقدیم کردم.

وی تصریح کرد: این موضوع با حفظ حرمت‎ها از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر کردکوی صورت گرفت و بنده از رفتار منطقی و حرکت مدنی شهردار کردکوی برای انتقال مدیریت شهری و پذیرش منطقی این درخواست از سوی اعضای شورای شهر اعم از موافقان و مخالفان شهردار قدردانی می‎کنم.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه شرایط ما بعد از پذیرش و تقدیم استعفا همدلی و تعامل بود، یادآور شد: محمدرضا مقصودلو با هفت رأی موافق به عنوان شهردار کردکوی انتخاب شده است.

مصدق با بیان اینکه شهردار جدید سابقه چند ساله در شهرداری‎های کلان‎شهر تا شهرهای کوچک را داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت اندک باقیمانده در این دوره در جلسه اضطراری امشب تصمیم گرفته شد به‌طور همزمان حکم سرپرستی و مدیریت شهرداری شهردار جدید به دستگاه‎های قانونی ابلاغ شود.

وی در پایان اظهار کرد: همه اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی حُسن‌نیت خود را در این موضوع اثبات کردند و شهردار کردکوی نیز با اینکه توانسته بود اعتماد اعضای شورای شهر را برای ادامه کار جلب کند اما برای خدمت بهتر به مردم مسند مدیریت شهرداری کردکوی را رها و استعفا کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار