این کنشها و واکنشها در مبحث طرح سوال از شهردار گرگان به اوج خود رسیده است و شهروندان بالاخص کنشگران فعال اجتماعی شهر نیز مترصد تعیین تکلیف سوالهای مطرح شده می باشند .

مجادلات شورای اسلامی شهر گرگان ، ضد آرامش و پیشرفت ؟!

به گزارش گلستان 24، این روزها شورای اسلامی شهر گرگان روزهای متلاطمی را پشت سر می گذارد ، روزهایی متزلزل که دو قطبی موافقین سکاندار و مخالفین بی کرسی شهردار گرگان در شورای اسلامی پدید آورده اند . امواج بلند تکذیبیه ها در نطق ها ، مصاحبه ها و اظهار نظرها ، رسانه ها را همچون تسونامی در می نوردد و شهروندان گرگانی متحیر از این تناقض ها ، سره از ناسره را تمیز نمی دهند .

این اختلافات در ساختمان سبز گرگان در سطح شهر پراکنده شده و فضای سیاسی اجتماعی گرگان را نیز به فضای دوقطبی تقسیم کرده است .

با نگاهی به دیالوگهای رد و بدل شده در قالبهای مختلف موافقین و مخالفین عدم شفافیت ها را می توان به راحتی دید فقط کافیست کمی خبرگزاریهای شهری و استانی را با دقت بیشتری رصد کرد .

اکثریت مخالف بر مواضع خود اصرار می ورزند و اقلیت موافق نیز بجای حفظ آرامش و سعی در تلطیف فضا به نفع خود هر از گاهی ظرفی بنزین بر آتش مخالفین ریخته و شعله های کم فروغ شده را باز تولید می کنند .

این کنشها و واکنشها در مبحث طرح سوال از شهردار گرگان به اوج خود رسیده است و شهروندان بالاخص کنشگران فعال اجتماعی شهر نیز مترصد تعیین تکلیف سوالهای مطرح شده می باشند .

موافقین که به لطف انتخابات هیت رئیسه در شهریور ماه گذشته تقریبا کلیدی ترین کرسی های شورا را در اختیار گرفته اند ( ریاست شورا ، نایب رییس شورا ، سخنگوی شورا ) می توانستند بدور از پاسخهای جنجالی به طرح سوال اکثریت مخالف به آن تمکین کرده بر استدلالهای خود اعتماد می کردند تا موج مخالفت با پاسخهای شهردار گرگان به آرامش رسیده و این وضعیت به پایان برسد .

ولی ظاهرا این 4 عضو شورا نگران ما حصل جلسه طرح سوال و پاسخهای شهردار می باشند که شهردار در پاسخ به سوالهای کلی و تا حدودی سیاسی توان اقناع مخالفین را نداشته و منتج به استیضاح وی شود . نگارنده معتقد است هر چند شهردار نتواند تمام مخالفین خود را از سکوی مخالفت پایین بیاورد ولیکن قدرت این را دارد که در صفوف آنها تزلزلی ایجاد نموده و چند تن از آنان را به گروه موافقین خود اضافه نماید .

آری آری درست است که اصولا ورود به این چرخه ضمن عبور از آرامش و ورود به چرخه فرسایشی ، تمرکز شهردار را بر طرحها و برنامه هایش از بین می برد ولی راه برون رفت نیز این روش در پیش گرفته نیست .

اما مخالفین ، هر چند خواسته قانونی آنها را نمی توان انکار کرد ولیکن می توان از آنان درخواست کرد با سعه صدر بیشتر آرامش خود ، شورای شهر و شهر گرگان را حفظ کرده و با اصل دفاع از پیشرفت و آبادانی شهر گرگان روند نا صحیح شهردار گرگان ( به زعم خود ) را با اصلاح لوایح ، مصوبات و از همه مهمتر دقت و موشکافی بیشتر لایحه بودجه سال آینده را بررسی کرده و تعدادی از مصوبات گذشته را مجددا طرح و تصویب نمایند تا وظیفه نظارتی خویش را کاملتر کنند و سعی کنند از مناقشات رسانه ای پرهیز نمایند .

هر چند در جلسات مختلف حتی بر لزوم تغییر هیئت ریسه شورای شهر نیز تاکید کرده اند با اعتماد دوباره به همکارانشان فضای همدلی را بیشتر نمایند ./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار