«عربستان ایران را به هدف قرار دادن امنیت ملی کشورهای عربی متهم می کند ولی تهران این اتهامات را رد کرده است.»

شاه عربستان به ایران هشدار داد

به گزارش گلستان24، شاه عربستان طی سخنانی با عنوان کردن این مسئله که امنیت یمن بخشی از امنیت عربستان است، به طور ضمنی به ایران درباره دخالت در یمن هشدار داد.»

شاه عربستان به ایران هشدار داد

یمن 24 افزود: «ملک سلمان بن عبدالعزیز گفت که هرگز قبول نمی کنیم که کسی بر حکومت قانونی یمن تأثیر منفی بگذارد  یا این کشور را به پایگاه یا گذرگاهی برای هدف قرار دادن امنیت عربستان یا منطقه قرار دهد.»

 

این وبسایت در ادامه افزود: «عربستان ایران را به هدف قرار دادن امنیت ملی کشورهای عربی متهم می کند ولی تهران این اتهامات را رد کرده است.»

 

گفتنی است که پادشاه سعودی در سخنانی به بیان مواضع مداخله جویانه و توسعه طلبانه علیه یمن پرداخته است. وی که نسبت به یمن احساس قیمومیت دارد و باعث شعله ور شدن جنگ داخلی در این کشور شده است، بدون درنظرگرفتن اراده شهروندان یمنی در تعیین سرنوشتشان گفت: عربستان هرگز نمی پذیرد که کسی در امور داخلی یمن مداخله کند.

 

این در حالی است که رژیم سعودی طی سال های گذشته و پس از انقلاب مردم یمن برای رهایی از یوغ و سلطه این رژیم بر کشورشان، مردم بی دفاع و مظلوم یمن را هدف حملات نظامی و توطئه های سیاسی قرار داده تا از این طریق بتواند مجددا این کشور را در کنترل خود بگیرد.

 

پادشاه سعودی همچنین با چشم پوشی بر کارشکنی های هیأت ریاض در مذاکرات صلح یمن طی ماه های اخیر مدعی شد: موضع ما در قبال بحران یمن مطالبه راهکار سیاسی طبق طرح های خلیج فارس، دستاوردهای نشست مذاکرات یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت است.

 

وی در ادامه نسبت به تلاش های اسماعیل ولدالشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پایان دادن به دردها و رنج های مردم یمن و تحقق امنیت و ثبات در این کشور ابراز امیدواری کرد.

 

این در حالی است که مسئولان و رهبران یمنی بارها تاکید کرده اند که ولدالشیخ حامی سعودی ها است و با گرفتن پول از مقامات سعودی از این رژیم جانبداری می کند.

 

ملک سلمان در پایان ادعا کرد: ما تلاش حوثی ها برای هدف قرار دادن اماکن مقدس را محکوم می کنیم. این گونه اقدامات احساسات مسلمانان را تحریک می کند.

 

ادعای شاه سعودی نسبت به حملات رزمندگان یمن در حالی مطرح می شود که متجاوزان سعودی برای منافع خود مردم مسلمان یمن را به خاک و خون می کشند و با رسانه های خود حقایق جنایاتشان را تحریف می کنند و یا وارونه جلوه می دهند.

 

گفتنی است، رژیم سعودی بیش از ۲۰ ماه است که مردم بی دفاع و بی گناه یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و هزاران نفر از مردم این کشور را شهید و زخمی کردند.

 

 

منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار