العربیه ادعا کرد؛

اینکه یک رسانه رسمی حامی عربستان به حضور نیروهای ایرانی در یمن تإکید می کند، از وجود سه مسئله مهم در این خصوص حکایت دارد.

فرماندهان ایرانی، مدیریت جنگ در یمن را به دست گرفته اند

 به گزارش گلستان 24، سایت شبکه العربیه طی گزارشی ادعا کرد: «یکی از نیروهای انصارالله که توسط طرفداران منصور هادی اسیر شده بود به وجود فرماندهان ایرانی در کنار حوثی ها اعتراف کرده است.»

این سایت خبری که این  گزارش را به نقل از منابع خبری یمن منتشر نموده در ادامه ادعا کرده است: «این اسیر طی اعترافات خود گفته پنج تن از ایرانی ها فرماندهی نیروهای انصارالله را بر عهده گرفته اند که با زبان نامفهومی با نیروهای ارشد انصارالله صحبت می کنند.»

 این اسیر در ادامه اعترافات خود گفت: «حوثی ها من را به همراه 24 نفر دیگر در استان تعز وادار به جنگ با طرفداران منصور هادی کردند ولی من از دست حوثی ها به خاطر کشتار غیر نظامیان پا به فرار گذاشتم.»

 

در این رابطه هم روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط عربستان در صفحه نخست تیتر زده است که حضور فرماندهان ایرانی از زبان یک مسئول یمنی هم تأیید شده در حالی که العربیه این خبر را تنها به اسیر حوثی مستند کرده است.

 

لازم به ذکر است رسانه های حامی عربستان همواره به دنبال این هستند که خواسته اربابان خود که همانا دست یافتن به مقصر است، را دنبال کنند. این رسانه سعودی تاکنون یکبار هم آمار کشته ها و مجروحان غیر نظامی در بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده های عربستان را منتشر نکرده است.

 

حال آنکه می بینیم به اعترافات بی ارزش یک اسیر در مورد کشته شدن غیرنظامیان توسط انصارالله استناد می کند.

 

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن همواره ادعا می کند که ایرانی ها در کنار حوثی ها قرار دارند و به جنگ علیه نیروهای طرفدار دولت مشغول هستند.

 

العربیه یکی از رسانه های عربستانی است که اعترافات تحت فشاری که هیچگونه ارزش نظامی دارد را در جنگ رسانه ای علیه ایران وارد کرده است. این در واقع نشان از ضعف مقامات ریاض و سرگردانی آنها در نحوه تعامل با جنگی است که بی هدف صورت گرفت.

 

آیا در صورتی که انصارالله از نیروهای طرفدار منصور هادی کسی را اسیر کند و به وجود نیروهای زمینی عربستان اعتراف کند، ریاض حاضر می شود به این اعتراف ترتیب اثر بدهد و آن را قبول نماید؟

 

اگر بنا باشد پنج فرمانده ایرانی دو ماه جنگ را با کمترین امکانات در مقابل 10کشور مدیریت کنند، آیا به این ترتیب ایران ترسی از اعلام حضور نیروهایش در یمن خواهد داشت؟

 

دوست و دشمن به رشادت فرماندهان ایرانی اذعان می کنند و ایران بارها حضور فرماندهان خود را برای مشاوره نظامی در عراق اعلام کرده لذا اگر بنا باشد نیرو ایرانی در یمن حضور داشته باشد تهران از هیچ کس واهمه نخواهد داشت که حضورشان را اعلام نماید.

 

اینکه رسانه رسمی عربستان به اعتراف تحت فشار یک اسیر مبنی بر حضور ایران در یمن استناد می کند از سه مسئله حکایت دارد؛ یکی اینکه عربستان در یمن شکست خورده و برای جبران شکست و تبعات جنگ به دنبال طرف سومی است تا بلکه بتواند شریک جرم او قرار گیرد.

 

دوم اینکه بی ثباتی در کشورهای عربی که به اعتراف آمریکا، ارباب سران عرب، ناشی از اوضاع داخلی و بی تدبیری حاکمان عربی است، متوجه ایران شود تا از این طریق اعراب، بی کفایتی خود را در تأمین آرامش و استقرار کشورهایشان پنهان کرده و این بی ثباتی ها را گردن ایران بیاندازند.

 

سوم اینکه قدرت ایران در منطقه و دلاوری فرماندهان ایرانی که نمونه کوچک آن در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران مشاهده شد، با سران عرب کاری کرده که عقل از سر آنها  پریده و همواره توهم می کنند ایرانی ها در کشورهای عربی حضور دارند و هر لحظه تخت پادشاهی را از آنان خواهند گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار