مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران گفت: صندوق ذخیره در دوره گذشته، سهمی را برای سفر به آنتالیای ترکیه در نظر گرفت و به همه استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش بخشنامه کرده و به آنها سهمیه داد و در مدارس بین معلمان قرعه‌کشی کردند.

«سفر به آنتالیا» و «واگذاری خودروهای ۱۷۰ میلیونی» از بخشنامه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بود

به گزارش گلستان24، سید علی یزدیخواه مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص «عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت: با تغییر هیأت مدیره صندوق ذخیره و با انتخاب مدیرعامل آن در سال 92، این احتمال می‌رفت که دچار این مشکلات شود و اهداف اصلی آن زاویه پیدا کند.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش

وی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان دست به اقداماتی زد که اعتراض فرهنگیان را در پی داشت، برای نمونه به جای اینکه این صندوق سفرهای زیارتی یا ایرانگردی را ترویج و تشویق کند، سهمی برای سفر به آنتالیای ترکیه در نظر گرفت و به همه استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش بخشنامه کرده و به آنها سهمیه داد و در مدارس بین معلمان قرعه‌کشی کردند که چه کسی برای سفر به آنتالیا انتخاب شود.

یزدیخواه با بیان اینکه اصلاً رسالت تعلیم و تربیت با این سفرها تناسبی ندارد، تأکید کرد: قرار شد خودروهای گران قیمت وارد کرده و با قیمت‌های 160 تا 170 میلیونی برای فروش به فرهنگیان پیشنهاد کنند.

 مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: با این حال معلمی که میانگین دریافتی آن 1.5 میلیون تومان بوده است، آیا می‌تواند این خودروها را خریداری کند! البته ما منکر این موضوع نیستیم که باید در مدیریت صندوق ذخیره یک اندیشه اقتصادی حاکم باشد تا بتواند از منابع صندوق برای ارزش افزوده و در جهت رفاه معلمان استفاده شود.

وی متذکر شد: منظورم این است که انحراف در صندوق ذخیره از قبل قابل پیش‌بینی بود و بعضی اوقات نیز تصمیمات نابخردانه‌ای در صندوق گرفته شد و متأسفانه چیزی که نباید اتفاق می‌افتد، اتفاق افتاد.

یزدیخواه اضافه کرد: به عنوان یک فرهنگی بازنشسته، مطالبه ما از وزیر آموزش و پرورش این است که واقعاً نسبت به این موضوع حساس باشد؛چرا که این موضوع ارتباط مستقیم‌تری با افزایش انگیزه شغلی معلمان دارد.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران خاطر نشان کرد:‌ اگر معلم بداند که وزیر آموزش و پرورش پیگیر احقاق حقوق‌ آنهاست و نمی‌گذارد حقی از آنها تضییع شده و به دنبال برگرداندن مجدد آب به جوی است، باعث می‌شود که جامعه فرهنگیان اعتماد بیشتری کنند و در انگیزه شغلی آنها مؤثر است.

وی بیان داشت: بنده به عنوان نماینده مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در صندوق ذخیره فرهنگیان در زمان وزارت حاجی‌بابایی، عضو بودم. 

یزدیخواه در خصوص اینکه «عنوان می‌شود تخلفات مربوط به مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت قبل بوده است»، تأکید کرد: اگر این طور است، اسناد آن را منتشر کنند.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: بنده به عنوان عضو هیأت امنای آن زمان،‌ جلسات طولانی مدت و بعد از ساعت اداری برای اعضای صندوق می‌گذاشتیم و هر ماه معمولاً یک یا دو جلسه برای صندوق برگزار می‌شد.

وی یادآور شد: در طول این 4 سال عضویت، اگر مدعی هستند حقوقی به ما دادند، اعلام کنند به چه حسابی ریختند و به چه کسی حق‌الزحمه دادند.

یزدیخواه افزود: در آن زمان همه همت وزارت آموزش و پرورش این بود که از این منابع مالی استفاده کند و شرکت‌های زیان‌ده صندوق ذخیره را منحل کرد و سهام آن را در بورس و فرابورس عرضه کرده و عناصر فهیم و اقتصاددان را در مجموعه هیأت امنا وارد کرد.

 مدیرکل اسبق آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ اگر سودی در سال 93 و 94  در صندوق ذخیره تعلق گرفت، تتمه برنامه‌ریزی‌های 4 سال قبل بوده است.

وی عنوان کرد:‌ البته اوج سودها، سال 91 و 92 بود و بعد از تغییر دولت، این سود شروع به کاهش کرد که آقایان این سود را مصادره و به نفع خود کردند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار