رئیس اداره تعاون و کار گرگان:

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گرگان گفت: درمان نارسایی‌ها و و بالا بردن ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه، از اعتیاد به مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان24، موسی بی‌باک در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرگان اظهار داشت: با انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در واحدهای کارگری تلاش می‌کنیم از آشفتگی‌های خانوادگی و طلاق جلوگیری کنیم و اعتقاد و اعتماد به خدا و ایمان را افزایش بدهیم که در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: آموزش‌های پیشگیرانه برای زوج‌های جوان جامعه کارگری از برنامه‌های اصلی ما در راستای پیشگیری از اعتیاد است که این فرهنگ مهم را در محیط‌های کارگری نهادینه کنیم و با جنگ نرم دشمن که باورها و ارزش‌ها را کم رنگ می‌کند، مبارزه کنیم.

وی به تاثیرگذاری دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال 95 تاکنون برای بیش از 200 نفر از جامعه کار و تلاش شهرستان گرگان دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، ایدز و دیگر مسایل اجتماعی برگزار کرده‌ایم که بازخورد بسیار خوبی داشته و با کاهش چشمگیر این آسیب‌ها مواجه شدیم. 

بی باک افزود: در راستای مباحث رفاهی و ورزشی ترتیبی اتخاذ کرده‌ایم که جامعه کارگری گرگان از امکانات رفاهی و ورزشی نظیر استخر، سالن ورزشی سرپوشیده و زمین چمن و اقامتگاه‌های فرهنگی ورزشی در استان‌های دیگر و امکانات بسیار زیاد دیگر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه باید به افراد دارای اعتیاد به عنوان یک بیمار نگاه کنیم نه یک مجرم، گفت: باید از افراد معتاد حمایت معنوی نماییم و با برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفی آنها به مراکز ترک اعتیاد به آنها برای رهایی از این بلای خانمان سوز کمک کنیم و بعد از ترک مواد دوباره از آنها در محیط کاری استفاده و عزت آنها را حفظ کنیم.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان در پایان گفت: کارفرمایان سعی کنند تا اعتماد به نفس کارگران را از طریق واگذاری مسئولیت به آنها، بالا ببرند و در صورت عملکرد مناسب و موفق آنها را مورد تشویق قرار دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار