در قالب طرح شهید شوشتری

استاندار گلستان گفت: امسال در قالب طرح شهید شوشتری ۱۴ نقطه آلوده به موادمخدر در ۱۴ شهرستان استان گلستان پاک‌سازی می‌شود.

۱۴ نقطه آلوده به مواد مخدر در استان گلستان پاک‌سازی می‌شود

به گزارش گلستان24،به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اهمیت نقش ورزش در مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: ورزش باید به عنوان اقدامی پیشگیرانه از اعتیاد مورد حمایت عمومی قرار گیرد و اشاعه آن در جوامع شهری و روستائی می تواند راهکاری کم هزینه برای مقابله با مواد مخدر باشد.

وی افزود: در سال 95 در قالب طرح شهید شوشتری 14 نقطه آلوده در 14 شهرستان که پیشتر شناسایی شده پاک‌سازی می‌شوند و در این راستا باید این پاک‌‌سازی و توانمندسازی با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

استاندار گلستان گفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 3 منطقه آلوده شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس، تصریح کرد: اقدامات انجام شده در این 3 منطقه نمونه خوبی برای فعالیت‌های دیگر است و در این راستا مستندسازی اقدامات باید با جدیت انجام شود.

صادقلو ساخت مرکز ماده 42 را مسئله‌ای مهم دانست و افزود: باید تسهیل در امر ارائه مجوزهای ساخت انجام شود و در جلسه‌ای فوق‌العاده کمیته امور زیربنائی مسئله مجوزها و پروانه این مرکز مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

استاندار گلستان با بیان اهمیت فضاهای مجازی در اقدامات پیشگیرانه، تصریح کرد: باید برنامه‌ای برای استفاده از فضاهای مجازی در راستای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر وجود داشته باشد.

عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه در گزارشی از وضعیت نقاط آلوده این شهرستان ارائه کرد و گفت: اجرای طرح شهید شوشتری و پاک‌سازی و توانمندسازی محلات آلوده به مواد مخدر سبب افزایش رضایت مندی، آرامش ، امنیت و امید به زندگی در مردم این مناطق شده است.

بهمن طیبی، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گزارشی از اقدامات این اداره کل در راستای پیشگیری از مواد مخدر ارائه کرد و گفت: ورزش یکی از موثرترین اقدامات در راستای پیشگیری از موادمخدر دارد و در 6 ماهه اول امسال 12کارگاه آموزشی، 24 همایش و 6 نمایشگاه و نیز مشاوره رایگان در راستای مقابله با مواد مخدر داشته‌ایم.

محمود امینی مدیر کل زندان‌های استان گلستان گزارشی از روند ساخت مرکز ماده 42 استان در شهرستان علی‌آبادکتول ارائه کرد و گفت: برای امسال بودجه 20 میلیارد تومانی برای ساخت این مرکز را داده‌ایم که اگر تخصیص کامل انجام شود، فاز نخست این اردوگاه امسال افتتاح می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار