رئیس جمهور ایران در روز دوشنبه اعلام کرد که به وعده های خود برای جایگزین کردن سانتریفیوژهای قدیمی با نوع مدرن آن عمل خواهد کرد و برنامه دارد تا سرعت بیشتری به برنامه هسته ای ایران بدهد.

خوش آمدگویی ایران به ترامپ با طعم موشک های بالستیک
 

به گزارش گلستان24، پایگاه تحلیلی الگماینر در گزارشی با عنوان "ترامپ به کاخ سفید نزدیک می شود، اما مقاماتی ایران به افزایش برنامه موشکی خود و ارتقا برنامه هسته ای پایبند هستند" نوشت: رئیس جمهور ایران در روز دوشنبه اعلام کرد که به وعده های خود برای جایگزین کردن سانتریفیوژهای قدیمی با نوع مدرن آن عمل خواهد کرد و برنامه دارد تا سرعت بیشتری به برنامه هسته ای ایران بدهد.

 

الگماینر افزود: همچنین برخی از مقامات نظامی ایران با صراحت کامل به افزایش توانایی های دفاعی ایران اشاره کرده و صحبت از ارتقا سیستم موشکی ایران زیاد شنیده می شود. این در حالی است که ایران و غرب، قراردادهای خرید هواپیماهای مسافربری را نهایی کرده اند.

 

 

این پایگاه خبری تحلیلی افزود: از زمان اجرای توافق برجام، ایران هم در زبان و هم در واقعیت، ماهیچه های نظامی خود را به شدت گرم کرده است و دائما یا حرف از ارتقا سیستم های موشکی هست و یا اینکه ایران آزمایشات موشکی مهمی را شکل می دهد. با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نیز ایران همچنان برنامه های خود را دنبال می کند و مدعی است که تمامی اقدامات براساس توافق برجام می باشد.

 

 

الگماینر افزود: گذشته از این اوایل همین ماه بود که اعضای مجلس سنا، تحریم های ایران را برای 10 سال دیگر تمدید کرده و ایران نیز با صراحت بیان کرد که این اقدام عواقب بدی را برای آینده برجام خواهد داشت. ایران هشدار داد که ابتدا اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد و در صورت عدم نتیجه، قدم های نظامی بیشتر و سرعت فعالیت برنامه هسته ای خود را بیشتر خواهد کرد. این در حالی است که آمریکا ادعای ایران مبنی بر نقض برجام را رد کرده است.

 

 

این پایگاه خبری نیز افزود: ایران برنامه های مستقیم و غیر مستقیم خود را خاورمیانه افزایش داده و با توجه به تنش های اخیر، ایران در آستانه ورود ترامپ به کاخ سفید، محکم ظاهر شده است

 

منبع : جام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار