«فاجعه»، «مزخرف»، «پوپولیستی»؛

تحویل حدود 500 هزار واحد مسکونی در عرض سه سال و نیم نشان از پیشرفت نیم درصدی ماهانه طرح مسکن مهر در دولت یازدهم می‌دهد؛ طرحی که چشم میلیون‌ها ایرانی سال هاست به آن دوخته شده و آخرین روزنه امید برای خانه دار شدن آنهاست.

همه اظهارات آخوندی درباره مسکن مهر +جدول
 

به گزارش گلستان24، ایران اسلامی سالانه به یک تا یک و نیم میلیون واحد مسکونی برای جمعیت  هشتاد میلیونی خود که سالانه 750 هزار زوج جوان بنا بر استقلال از خانواده قبلی خود دارند و وجود هشت میلیون بافت فرسوده، نیازمند است. نیازی که در تمامی دوره های گذشته توسط دولت های سازندگی و اصلاحات به فراموشی سپرده شد تا اینکه در اواخر دولت نهم طرح مسکن مهر برای خانه دار کردن بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر در شهرها و کمتر از 2 میلیون نفر در روستاها تدوین و از اوایل دولت دهم اجرای آن آغاز گردید.
 
 
دولت دهم موفق شد از 2 میلیون و یکصد و هشتاد هزار واحد استارت زده، یک میلیون یکصد و هشتاد هزار واحد به مردم تحویل دهد و وضعیت یک میلیون واحد دیگر، پیشرفت هفتاد درصدی باشد. یک میلیون واحدی که اگر با همان سرعت ادامه پیدا می کرد تا اوایل سال 93 به پایان می رسید و دولت امکان اجرای مجدد همین طرح یا طرح های مشابه را پیدا می کرد ولی آنچه تاکنون گزارش شده است، تحویل حدود 500 هزار واحد مسکونی در عرض سه سال و نیم بوده که نشان از پیشرفت نیم درصدی ماهانه طرح در دولت یازدهم می دهد. طرحی که اگر پیشرفت آن یک درصد در ماه می بود، اردیبهشت امسال به پایان می رسید لیکن عدم مدیریت صحیح و اعتقاد به خانه دار کردن مردم از سوی دولت یازدهم و علی الخصوص وزیر راه و شهرسازی مانع جدی به پایان رسیدن این طرح بوده است.

این عدم مدیریت غلط موجب شد تا طرح مسکن مهر که در پردیس قرار بود با 20 میلیون آورده مردمی به پایان رسید بعد از سه سال و نیم به 40 میلیون آورده مردمی رسد تا جیب خالی شده مردم صرف عدم لیاقت مدیران راه و شهر سازی دولت تدبیر و امید گردد. متاسفانه بعلت عملکرد نادرست مدیریتی در پردیس، این پروژه مشمول مرور زمان شد تا قیمت‌هایش با تورم افزایش پیدا ‌کند

رهبر معظم انقلاب در دیدار سال 92 خود با هیات دولت تاکید فرمودند:

«اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد ، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.»

با لحاظ تورم سه سال گذشته و اینکه یک میلیون واحد نیمه کاره تحویلی به دولت یازدهم بطور متوسط 70درصد پیشرفت داشته است، متوسط 210 میلیارد تومان در هر ماه تنها هزینه نگهداری کارگاه و حداقل فعالیت در پروژه هاست و عملا پروژه ها با آمار موجود نیمه تعطیل اند.

اینکه در پاراگراف‌های فوق ادعا به عدم اعتقاد به خانه‌دار کردن مردم از سوی آخوندی وزیر راه و شهر سازی شده است، مستند به اظهاراتی است که وی در تمامی این سه سال و نیم گذشته بارها و بارها در خصوص مسکن مهر داشته است. اظهاراتی که نشان دهنده پشت پرده عدم پیگیری اجرای مسکن مهر در وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه بیشتر تمایل به رپورتاژ تبلیغاتی خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ و آوردن آشپزهای اتریشی برای پخت آبگوشت بزباش ایرانی می‌باشد. در ادامه به چندین مورد از اظهارات وی اشاره خواهد گردید.

1- مسکن مهر، خلاف سیاست‌های ابلاغی امام و رهبری – 21 فروردین 1393 :

مسکن مهر برخلاف تمام سیاستهای ابلاغی حضرت امام و مقام معظم رهبری است چرا که در آن سیاست‌های ابلاغی گفته شده که دولت مداخله نکند اما این حداکثر مداخله بود.

2- مسکن مهر طرحی که اقتصاد ایران را از ریل خارج کرد - 24 آذر 1393 :

مسکن مهر کل اقتصاد ایران را از ریل خودش خارج کرد و یک تمرکز وحشتناک را در شهری بزرگ ایجاد کرد.

3- مسکن مهر، طرحی مزخرف - 14 بهمن 1393:

در جواب سوال دبیر کمیته که از وی پرسیده بود: «وضعیت مسکن مهر مناسب نیست و چندین هزار نفر در کشور و مخصوصا تهران درگیر این موضوع هستند، متاسفانه شما در این قضیه کار مفیدی انجام نداده اید و چندین بار هم در علیه این طرح صحبت کرده اید، میخواستم بدانیم نظرتان در این مورد چیست؟» گفت:

به نظر من طرح خیلی مزخرفی هست

4- مسکن مهر، طرح شهر برانداز - 2 آذر 1394:

در مسکن مهر، مسکن به عنوان کالایی بود که انسان در آن انبار می‌شد. عده‌ای دنبال این هستند که طرح‌های خانه برانداز و شهر برانداز مانند مسکن مهر را اجرایی کنند.

5- مسکن مهر، عامل گران شدن 9 برابری قیمت مسکن  - 4 بهمن 1394:

در صنعت مسکن به نظر من اتفاق بدی که افتاده مداخله فوق‌العاده دولت گذشته بود که اگرچه به ظاهر اقدامی مردمی برای اینکه مسکن مهری احداث و واحدهایی واگذار شود بود، اما همانطور که بارها گزارش شد نشان داد که همین اقدام به ظاهر مردمی باعث شد تا قیمت مسکن طی 8 سال قبل و پیش از روی کارآمدن دولت یازدهم 9 برابر افزایش داشته باشد.

6- مسکن مهر، قفس‌های انسانی - 25 بهمن 1394:

مسکن مهر تصویری است از انسان‌هایی که کالا هستند و می‌توانید در هرجایی از این سرزمین آنها را در قفسه جا دهید

7- مسکن مهر، طرحی پوپولیستی - 10 اردیبهشت 1395:

مگر می‌شود بدون پس انداز توسعه داشت؟ اما با شعار پوپولیستی گفتند که نیاز به پس انداز نیست و در اواخر دهه هشتاد هیچ سیاست پس‌اندازی را مشاهده نمی‌کنیم. شعار خانه‌دار شدن بدون نیاز به پس‌انداز برای اخذ رأی جذاب است اما در اوایل دهه نود تورم‌های بالای 40 درصد و افزایش 9 برابری قیمت مسکن در تهران برای یک آپارتمان معمولی از نتایج همین شعار بود.

8- مسکن مهر، طرحی فاجعه آمیز - 24 خرداد 1395:

این یک طرح فاجعه‌آمیز بود که منافع ملی کشور را در معرض خطر قرار داد.

 

 
همه اظهارات آخوندی در توصیف مسکن مهر
 

«فاجعه»، «مزخرف»، «پوپولیستی»؛ همه اظهارات آخوندی درباره مسکن مهر  ////(جدول زده شود)///


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار