نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس:

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان در بخش‎های تخصصی و پزشکی با میانگین کشور فاصله دارد و باید توجه ویژه به این بخش در استان داشت.

استان گلستان در بخش‎های تخصصی و درمانی با میانگین کشور فاصله دارد

به گزارش گلستان24، اسد الله قره‎خانی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه به عنوان طرح‎های تحول برنامه‎هایی در وزارتخانه‎ها اتفاق افتاد، اظهار داشت: تنها در وزارت بهداشت و درمان بود که طرحی به عنوان سلامت پدیدار شد و به نوعی خدمت خلق کرد و یک امیدی در بین آحاد مردم ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این دوره قوی‎تر و هماهنگ‌تر و با فهم بیشتری از معقوله بهداشت و درمان این وزارت موفق را حمایت خواهد کرد و تاکنون نیز چنین‎ چیزی بوده است.

با قدردانی از آقای ریاحی رئیس سابق دانشگاه اظهار داشت: بنده مدیران متعددی را زیارت کردیم و آقای ریاحی مدیر جوان و موفقی است و از زحمات وی در استان قدردانی می‎کنیم.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما بر این است که مدیران ما در استان متوقف نشوند و در بخش ستادی نیز مدیران توانمند داشته باشیم و قطعا یکی از مدیران که صحبت‎هایی نیز با وزیر هم شده که از آن استفاده شود آقای ریاحی در سطح وزارتخانه‎ است.

وی با بیان اینکه استان گلستان فاصله‎هایی دارد که باید توجه بیشتری شود، افزود: مطالبات پزشکان باید پرداخت شود و بخشی از این موضوعات را با رئیس بیمه سلامت کشور مطرح کردیم و باید در بخش‎های دیگر وزارتخانه نیز این مهم را پیگیری کند.

قره‎خانی با بیان اینکه باید بخش‎های تخصصی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گسترش پیدا کند، یادآور شد: آن میانگینی که در بخش تخت بیمارستانی و آی سی یو داریم با میانگین کشور فاصله دارد و این نقطه قابل قبولی برای ما نیست و باید تلاش کنیم که آن را تکمیل کنیم.

وی افزود: ما باید کارهایی را انجام دهیم که ماندگاری فوق تخصصان استان که سرمایه‎ ارزشمند برای استان هستند با یک پایداری افزایش پیدا کند.

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس با بیان اینکه نباید فوق تخصصان از استان به تهران و دیگر مکان‎ها هجرت کنند، اظهار داشت: باید اقدامی کنیم که اینها در استان باقی بمانند.

قره‎خانی به ظرفیت استان گلستان در بخش تولیدات گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: باید گام‎هایی در این راستا برداشته شود.

وی با بیان اینکه عدالت در بحث درمانی به خصوص در بخش بیماران سرطانی باید اتفاق بیفتد، گفت: کارهائی انجام شده اما نتوانستیم به صورت پایلوت امکاناتی را برای استان که به این بیماران خدمات بدهد جذب کنیم.

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس به حقوق نجومی اشاره کرد و گفت: گاهی در شبکه‎های مجازی دیده می‎شود که می‎گویند فلان مسئول یا فلان پزشکی در فلان منطقه وجهی را به صورت میلیونی دریافت کرده و این بد است و می‎توان به صورت سیستمی این موضوعات را بد کرد و نباید کسانی که خدمات به این کشور می‎رسانند مایوس کنیم.

قره‎خانی با بیان اینکه رسانه ملی باید مصالح ملی را در نظر بگیریم، یادآور شد: امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی از سوی رسانه ملی اتفاق نیفتد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار