نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس تأکید کرد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع مشکلات جامعه کار و تلاش تأکید کرد و گفت: برای مرتفع کردن مشکلات جامعه کار و تلاش استان گلستان باید حداکثر تلاش خود را به کار ببندیم.

ضرورت پیگیری رفع مشکلات جامعه کار و تلاش گلستان

به گزارش گلستان24، نبی هزارجریبی یکشنبه‌شب در جلسه بررسی مشکلات کانون کارگران بازنشسته شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بنده خود را از بدنه جامعه کارگری استان می‎دانم به همین دلیل با مشکلات موجود در این قشر به ویژه کارگران بازنشسته به خوبی آشنایی دارم و برای رفع مطالبات این قشر زحمتکش باید تلاش مضاعف شود.

وی افزود: قشر زحمتکش کارگر در همه عرصه‎ها و صحنه‎هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیاز داشته است، حضور به موقع، پرشور و با بصیرت داشته است که این مهم نشان از وفاداری و قدرشناسی این عزیزان نسبت به انقلاب اسلامی دارد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور جدی در حال پیگیری برخی از مشکلات موجود بین کارگران بازنشسته هستیم  که قابل حل و فصل هستند اما برای رفع مشکلات این قشر در آینده‎ای نزدیک از طریق سازمان تامین اجتماعی پیگیری خواهیم کرد.

هزارجریبی یکی از اولویت‎های اصلی جامعه را در ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و افزود: با برررسی و احصاء مشکلات جامعه کار و تلاش می‎توان اقدامات موثری انجام داد.

* از تجربیات کارگران بازنشسته استفاده شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان نیز در این نشست از کانون بازنشستگی به عنوان بازوی اجرایی این سازمان یاد کرد و گفت: کانون بازنشستگان بازوان توانمند اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خدمت‎رسانی به مخاطبان هستند.

موسی بی‎باک افزود: کانون کارگران بازنشسته امروزه به عنوان یک سازمان مردم نهاد،خدمات قابل توجهی به جامعه هدف خود ارایه می‎کند و قسمت عمده‎ای از خدمات رفاهی در حوزه‎های بیمه مکمل، درمان، سفرهای زیارتی و سیاحتی توسط این کانون به بازنشستگان تامین اجتماعی ارایه می‎شود.

وی؛ تجربیات کارگران بازنشسته را به مثابه گنجینه‎هایی ارزشمند برشمرد و گفت: باید قدر افرادی که سالها در عرصه کار و تلاش خدمات ماندگاری برای مردم ارائه کردند بدانیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

* باید به بازنشستگان فرصت مشارکت اجتماعی و فرهنگی در جامعه داده شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: اعتقاد ما بر این است که بازنشستگان مورد تکریم قرار بگیرند و این مهم  زمانی تحقق می‎یابد که به بازنشسته فرصت مشارکت اجتماعی و فرهنگی در جامعه داده شود.

بی‎باک خاطرنشان کرد: این کانون فرصت بسیار خوبی است تا به بازنشستگان این فرصت را بدهیم تا در جامعه، تجربیات خود را به کار گیرند و آنها را به نسل  بعد منتقل کند.

وی به ضرورت استفاده از تجربیات کارگران بازنشسته با توجه به سرعت تغییر و تحول در جامعه و تغییر ساختار آن اشاره کرد و افزود: پختگی و تجربه‎ای که یک فرد بازنشسته در محیط کارش دارد، بدون شک در افراد همان مجموعه وجود ندارد.

در ادامه این جلسه علی‎اصغر نیک‎نیا مدیرکل جدید تامین اجتماعی گلستان گزارشی از خدمات این سازمان به کارگران بازنشسته ارائه کرد و گفت: با تمام توان در خدمت بازنشستگان هستیم و سعی و تلاش خواهیم کرد که حافظ منافع بازنشستگان عزیز باشیم.

براساس این گزارش؛ با حضور نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی و موسی بی‎باک رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان مشکلات کارگران بازنشسته بررسی شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار