مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان از انتشار نخستین فصلنامه تخصصی مُد و پوشاک با نام (آبرون) همیشه شاد و سرزنده در این استان خبر داد.

نخستین فصلنامه تخصصی مُد و پوشاک منتشر شد

به گزارش گلستان24، ابوالفضل تیرانداز صبح امروز اظهار کرد: فصلنامه تخصصی مُد و پوشاک (آبرون) توسط مدیر و مربی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‎ای مفید از موسسات کارآموزی آزاد زیر پوشش این اداره کل منتشر شده است.

وی با بیان اینکه فصلنامه تخصصی مُد و پوشاک در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اصیل ایرانی، مبارزه با تجمل‎گرایی و مظاهر فرهنگ غربی تهییه و تدوین شد.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان از انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف همکاری به منظور آموزش‎های مهارتی خبر داد و گفت: در این راستا دختران کاردانش، زنان بدسرپرست، بی سرپرست و خودسرپرست با کمیته امداد امام خمینی، کودکان کار و خیابانی از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برخوردار می‎شوند.

تیرانداز با اشاره به اینکه استعدادهای برتر زنان، برتر کارآفرین در حوزه های مختلف روستایی و عشایری شناسایی می‎شوند، اظهار کرد: بانوان کارآفرین پس از شناسایی برای تفهیم مفاهیم کارآفرینی، دعوت به جشنواره و همایش‎های مختلف می‎شوند ما اعزام مربیان کارآفرین خانم به شهرها و روستاهای مختلف را داریم.

وی در خصوص پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده تصریح کرد: در این راستا با برگزاری دوره‎های مختلف آموزش مهارتی برای سکونت‎گاه‎های غیر رسمی «حاشیه نشینی شهرها»، کارگاه زندان و کانون اصلاح و تربیت، مرکز درمان اجباری در رشته های مختلف نظیر صنایع چرم، پوست، خز، امور زراعی، صنایع پوشاک، عمران، امور باغی و غیره با همکاری موسسات مختلف صورت گرفت.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان 21 دوره آموزش‎های مهارتی برای 180 زن و 83 مرد ‎با 33 هزار و 824 نفر ساعت برگزار شد برای مرکز درمان اجباری توسکستان و شکوفاگران در 6 دوره برای 44 مرد در چهار هزار و 784 نفر ساعت برگزار شد.

تیرانداز در خصوص ارائه آموزش‎های مهارتی در کارگاه زندان، اذعان کرد: 49 دوره برای 55 زن و 741 مرد در قالب 93 هزار و 954 نفر ساعت انجام شد.

این مسؤول از برگزاری دوره‎های مختلف مهارتی، آموزش فنی‎و حرفه‎ای در راستای بند 9 ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده خبر داد و گفت: این دوره‎ها با هدف توانمندسازی ب منظور کاهش دغدغه‎های آینده پیرامون اشتغال برگزار شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان بیان کرد: در مرکز درمان اجباری 6 دوره آموزش مهارتی برای 44 مرد در قالب 4 هزار و 784 نفر ساعت برگزار شد در طرح شهید شوشتری نیز رشد حجم آموزش بانوان از 29 درصد به 31.7 درصد افزایش پیدا کرد.

تیرانداز از برگزاری مسابقات مختلف در خصوص کتابخوانی، اقامه نما، اذان گویی و قرآن در سطح استانی و کشوری خبر داد و یادآور شد: هماهنگی با مراکز بهداشت استان و شهرهای مختلف به منظور اجرای طرح‎های مختلف آموزشی و غربالگری صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت اعضای کمیته امر به معروف و نهی از منکر گفت: در راستای صیانت از حریم امنیت عمومی و حفظ حقوق شهروندی، کمیته فرهنگی و غیره ایجاد شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار