رئیس‌کل دادگستری گلستان:

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های میراث فرهنگی در گرگان، گنبدکاووس و دادگاه تجدید نظر استان دایر می‌شود.

شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در استان گلستان تشکیل می‌شود

به گزارش گلستان24، هادی هاشمیان در نشست با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تشکیل کارگروه مشترک قضات و کارشناسان میراث‌فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این شعب، رسیدگی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، هم تخصصی می‌شود و هم سرعت می‌گیرد.

وی افزود: تشکیل این کارگروه به روند رسیدگی به جرائم حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و آسیب‌شناسی آن کمک می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان در این جلسه با اشاره به مشکل بیکاری و اقتصادی موجود در استان تصریح کرد: رونق گردشگری و صنایع‌دستی سبب اشتغال و کاهش جرم می‌شود‌.

هاشمیان افزود: حضور مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و شورای حفظ بیت‌المال می‌تواند به رونق سرمایه‌گذاری در این بخش و حفظ و حراست از میراث‌های فرهنگی و معنوی استان کمک کند.

ساماندهی واحد‌های اسکان مسافران در استان و آموزش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از دیگر محورهایی بود که در جلسه مسئولان قضایی و مسئولان حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در باره آن بحث و گفت‌وگو شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار