مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: مهم ترین برنامه حوزه گردشگری استان گلستان ساماندهی خانه مسافران در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان است.

خانه مسافران در شهرستان‌های گلستان ساماندهی می‌شود

به گزارش گلستان 24،  ابراهیم کریمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های ویژه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان در ورودی غرب استان اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه حوزه گردشگری استان گلستان ساماندهی خانه مسافران است که صدور پروانه فعالیت این خانه‌های مسافران در استان در حال پیگیری و نسبت به شناسایی آنها اقدام شده است.

وی وی از در نظر گرفتن کانکس راهنمای مسافران برای هدایت گردشگران به خانه مسافرهای دارای مجوز خبر داد و افزود: کارت‌های تبریک و بروشورهای استانی تهیه شده و در اختیار فرمانداران و شهرداران قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان به تدارک آلاچیق‌های متنوع از شهرستان‌های مختلف استان و تمرکز آنها در ورودی استان گلستان در نوکنده و بندرگز اشاره داشت و تصریح کرد: در این آلاچیق‌ها فرهنگ، سنن و صنایع‌دستی اقوام مختلف استان گلستان به نمایش درمی‌آید.

کریمی گفت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی، با هماهنگی و تعامل شهرداری‌ها وفرمانداری‌ها در شهرستان‌های غرب و شرق استان، می‌توان رضایتمندی مطلوب را کسب کرد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن و تدارک دیدن دستورالعمل و امکان‌سنجی تخصصی ویژه هر شهرستان در سال آینده، بر وظیفه‌مندی مشخص در این ستاد تاکید کرد و افزود: در نظر است نقش شهرستان‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به صورت ویژه و پررنگ درنظر گرفته شده و نسبت به تعریف شناسنامه هر شهرستان به صورت کتاب جامع اقدام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به تسهیلات مناسب در بخش صنایع دستی و گردشگری روستایی اشاره کرد و گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی استان گلستان در گرگان در حال تملک است و ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرستان آزادشهر در برنامه‌های بعدی قرار دارد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به تنوع فرهنگی در غرب استان گلستان، قابلیت‌های شهرستان‌ها باید به نحوی به نمایش گذاشته شوند که پیش‌زمینه ذهنی از جاذبه‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار