السومریه؛ نیروهای عراقی وارد کاخ ریاست جمهوری شدند

نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم کنترل ساختمان ادارات دولتی شامل ساختمان استانداری، شورای استانداری، فرمانداری، اداره کشاورزی و اداره برنامه‌ریزی عمرانی را بدست گرفتند.

شکست سنگین داعش در شرق موصل

به گزارش گلستان24، به نقل از  السومریه، نیروهای ارتش عراق شمار زیادی از عناصر داعش را از پای درآوردند، موفق شدند دو منطقه النصر و الفیصلیه در شهر موصل را آزاد کنند و کنترل پل الحدیدی را در اختیار بگیرند.

 

به گزارش السومریه، نیروهای عراقی در این عملیات، موفق شدند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی متعلق به تروریست ها را منهدم کنند.

 

بنا بر این گزارش، نیروهای ویژه ارتش این کشور توانسته‌اند با پیشروی سریع و چشمگیر در موصل و ورود به دانشگاه این شهر، با بیرون راندن عناصر داعش از مناطق مجاور به دو پل دیگر روی دجله برسند.

 

نیروهای عراقی پیش‌تر به سه پل از پنج پل بر روی دجله رسیده بودند و از چند روز پیش عملیات خود برای رسیدن به پل چهارم را آغاز کرده بودند.

 

ائتلاف به رهبری آمریکا که از نیروهای عراقی در این عملیات پشتیبانی می‌کند نیز روز جمعه از پیشروی نیروهای عراقی در موصل تمجید کرده است.

 

نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم کنترل ساختمان ادارات دولتی  شامل ساختمان استانداری، شورای استانداری، فرمانداری، اداره کشاورزی و اداره برنامه‌ریزی عمرانی را بدست گرفتند.

 

نیروهای عراق موفق شدند منطقه «الصدریه» را آزاد کرده و پرچم این کشور را بر فراز ساختمان های آن به اهتزاز درآورند و شکست سنگینی متحمل داعش در شرق موصل کردند.

ش شکست سنگین داعش در شرق موصل/ نیروهای عراقی وارد کاخ ریاست جمهوری شدند

 

منطقه «الرفاق» نیز از دیگر مناطقی است که امروز صبح به دست نیروهای عراقی افتاد. ظهر دیروز نیز نیروهای عراق موفق شدند منطقه «یارمجه جنوبی» واقع در شرق موصل را کاملا از دست تروریست ها پس بگیرند.

 

برخی از منابع امنیتی نیز اعلام کردند که نیروهای یگان ویژه عراق وارد منطقه «الفیصیلیه» واقع در جنوب شرق موصل شده‌ و توانسته‌اند بیشتر این منطقه را آزاد کنند.

 

در شمال موصل نیز مسئولان امنیتی خبر دادند که نیروهای عراق وارد مناطق کاخ‌ ریاست جمهوری در نزدیکی دانشگاه موصل شده‌اند.

 

خاطر نشان می شود که عملیات آزادسازی موصل روز 26 مهرماه (17 اکتبر ) با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق به صورت رسمی آغاز شد.


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار