ادامه پیشروی‌ نیروهای عراقی در محورهای مختلف؛

فرماندهی پلیس فدرال عراق از ورودی یگانهای این پلیس به مرکز حمام‌العلیل در جنوب موصل خبر داد.

آخرین شهر تحت سیطره داعش در جنوب موصل به کنترل نیروهای عراقی درآمد

به گزارش گلستان24، نیروهای امنیتی عراق امروز موفق شدند وارد مرکز ناحیه حمام‌العلیل در جنوب شهر موصل شوند.

حمام‌العلیل آخرین منطقه تحت اشغال تروریستهای داعشی در جنوب موصل می‌باشد.

پیشروی‌ نیروهای عراقی

نیروهای پلیس فدرال و ارتش و نیروهای واکنش سریع عراق امروز از سه محور به ناحیه حمام‌العلیل حمله و چندین روستا را در مسیر پیشروی خود آزاد کردند.

خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی وارد مرکز حمام‌العلیل شده و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای آن به اهتزاز در آوردند.

وی افزود نیروهای عراقی وارد دانشکده کشاورزی در ورودی حمام‌العلیل شدند و نیروهای پلیس فدرال و تیپ 15 داعشی‌ها را در بازار حمام‌العلیل محاصره کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس فدرال و تیپ نهم زرهی و تیپ 15 روستای الزفتیه، طقطق، سنانیک، دانشکده کشاورزی، روستای طیبه، و روستای طیبه الجدیده را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای این مناطق به اهتزاز در آوردند و این در حالی است که عمار صالح ابوبکر یکی از سرکرده‌های داعش در خودروی مسلح خود، به هلاکت رسید.

خلف الجبوری مدیر ناحیه حمام العلیل در استان نینوا گفت که نیروهای پلیس فدرال عراق این ناحیه را محاصره کرده و آزادسازی حمام‌العلیل از لحاظ نظامی قطعی شده است.

همزمان با این تحول، نیروهای داوطلب مردمی مناطق اطراف روستاهای مشیرفه و حباره در جنوب موصل و همچنین روستاهای دیگری را در محورهای حمام‌العلیل آزاد کردند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار