رفتار غیر مسئولانه دولتی ها در حادثه سیل سیستان وبلوچستان:

به علت بارش های شدید باران در سیستان وبلوچستان سیل عظیمی به وجود امد که خسارات زیادی را در بر داشت و مسئولین دولت که ملزم به سازماندهی این بحران بودند به راحتی از کنار این حادثه عبور کردند.

فرار مسئولین از وظایفشان /وزیر راه بی توجه از کنار مردم  سیل زده گذشت

یه گزارش پایگاه خبری گلستان 24: استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران قرار دارد، با دو کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است؛ این استان از جنوب به سواحل دریای عمان یا مکران منتهی می شود.

اقلیم این استان گرم وخشک می باشد و مردم این دیار به دامداری و کشاورزی نیز مشغول هستند؛ کشاورزان در این استان به علت خشک بودن اقیلم این منطقه بیشتر به کشاورزی به صورت دیم روی اورده اند امید انها به بارش باران است.

اقلیم سیستان و بلوچستان به گونه ای است که باران در ان کم می بارد و اگر هم به بارد  به صورت سیل اسا و رگباری می باشد؛ در ماه گذشته نیز این گونه بارانی درمناطق مرکزی وجنوبی این استان شروع به باریدن گرفت و باعث طغیان رودخانه ها و ازبین رفتن راه های ارتباطی این مناطق شد.

17-1-26-125202353049

وسعت این فاجعه به گونه ای بود که بیش  از 5 هزار  نفر نیازمند اسکان اضطراری بودند؛ مردم محروم در این حادثه ضرر های مالی شدیدی را متحمل شدند زیرا که زمین های زراعی و خانه های انها از بین رفته و زندگی انها را نابود کرده بود. درابعاد دیگر این حادثه سیل  به هزار 657 خانه نیز  اسیب وارد کرد و موجب جان باختن یک تن در شهرستان خاش شد.

سیل

در بیشتر مواقع که باران به این استان میاید این گونه حوادث را هم به همرا خود در پیش دارد که موجب خسارات زیان بار بسیاری برای مردم این استان می شود و علت به وجود امدن این خسارات  نبود زیر ساخت هایی اصولی و مستحکم در این استان می باشد.

مسئولین مربوطه باید به این استان محروم نگاه ویژه داشته باشند و برای ابادی این استان از تمام امکانات خود استفاده کنند ولی مسئولین برعکس این موضوع عمل می کنند و از اجرای وظایفشان گریزان هستند؛ نمونه بارز این بی مسئولیتی هاحضور هم زمان اقای اخوندی وزیر راه و شهر سازی درشهرساحلی چابهار و بی توجه ای او نسبت به این فاجعه است زیرا که وی به جای امدن به مناطق سیل زده و بازدید از این مکانها مستقیما از استان خارج شده و اوارگی مردم برایش کمتر اهمیتی هم نداشته است.

از نمونه دیگر این مسئولین بی توجه می توان از ریس سازمان بحران کشور، اسماعیل نجار  نام برد که به جای کمک رسانی به افراد اسیب دیده و مدیریت بحران در این حادثه؛ از طراوت باران و خوشحالی مردم می گوید؛ اقای نجار هزاران نفر از مردم در این حادثه بی خانمان شده اند و شما می گویید که انها خوشحال هستند؟ درست است که مردم از امدن باران خوشحال می شوند ولی نه به قیمت از دست دادن خانه و زندگی خود؛ مسئولین که در این استان می ایند و می روند بجای وعده دادن های پوچ به فکر ابادنی و ساخت زیرساخت مناسب برای این استان باشند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار