در پی رای اعتماد مجدد مجلسی ها به وزیر راه:

در پی حوادث طبیعی اخیر درکشور و سوء مدیریت وزارت راه، مشکلات وخسارات زیادی گریبان گیر مردم شد؛نمایندگان مردم بدون توجه به این مشکلات برای بار سوم به اقای اخوندی رای اعتماد دادند.

نمایندگان مردم یا نمایندگان اخوندی/واکنش صریح رهبری به کم کاری های دولت

به گزارش پایگاه خبری گلستان: با وجود مشکلات ومسائل گوناگونی که در سال های اخیر برای مردم به وجود امده،مسئولین دولت به جای حضور در بین مردم و حل این مشکلات زندگی ملت را به برجام گره زدند، تمام تلاش خود را براین مسئله گذاشته بودند که خروجی مثبتی از توافق نامه برجام بگیرند؛ اما دولت های استبدادی خارجی از جمله امریکا ماهیت خود را نشان دادند و ثابت کردند که هیچ زمانی نمی شود به انها اعتماد کرد.

سوء مدیریت در وزارت راه

با پیش بینی های دقیق هواشناسی و اعلام وقوع سیل وباران مسئولین نتوانستند  جلوی این اتفاقاتی که مردم کشور را بی خانمان کرده را بگیرند وان را مدیریت کنند.

فاجعه ای که در سیستان و بلوچستان رخ داد در سکوت خبری و بمب خبری حادثه پلاسکو دیده نشد، امار های ویرانی این حادثه به درستی به گوش مردم نرسید،  چرا که حدود 4000خانه در این حادثه اسیب دید و 70درصد از مدارس این بخش ها غیر قابل استفاده و بیشتر راه ها مواصلاتی و زمین های کشاورزی منطقه نابود شد؛ در زمان این حادثه اقای اخوندی  وزیر راه وشهر سازی کشور به همراه استاندار سیستان وبلوچستان در شهر ساحلی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان حضور داشت ولی وی بدون توجه به مردم سیل زده از استان خارج شد بدون این که مشکلات مردم کوچیک ترین اهمیتی برایش داشته باشد.

بارش برف و کولاک شدید در استان های کشور سبب مختل شدن راهای ارتباطی و مواصلاتی در مناطق مختلف شد، و در جریان این حوادث جان یک راهدار هم گرفت شد، مشکلاتی اساسی را نیز به باراورد که این موضوع بر می گردد به سوء مدیریت در وزارت راه و شهرسازی کشور که علی رغم هشدارهای هواشناسی خود رابرای این حوادث اماده نکرده بودند.

هزینه های که به هیچ جایی نرسید

خرید واستفاده تبلیغاتی از هواپیمایی که فقط 5درصد از مردم از ان استفاد می کنند جزء اولویت های مهم دولت،وزارت راه بوده است و  برای خرید ان هزینه های گزافی هم  از خزانه دولت نیز پرداخت شد؛ لازم به ذکر است که این  هواپیما در همان وهله اول با مشکلات فنی روبرو شد و فعلا از ان در اشیانه هواپیما ها نگهداری می شود.

هزینه های میلیاردی وزارت راه و شخص اقای اخوندی برای تجهیز قطارهای کشور به هیج جا نرسید و خط ریلی کشور به امکانات ایمنی مناسب تجهیز نشد؛ در حادثه قطار تبریز به مشهد که در استان سمنان اتفاق افتاد، جان عده ی زیادی از شهروندان تبریزی گرفته شد؛ به گفته مسافران به جای مانده از این حادثه کمک ها امدادی حدود 2 ساعت بعد به مکان این حادثه رسید،وزیر راه بجای پیگری علت این حادثه و تسریع در روند کمک رسانی در جمع خبرنگاران گفت که  مردم نگران نباشند همه  فوت شدگان بیمه هستند.

در ادامه این اتفاقات، قطار خرابی های سیل به استان های کرمان و شیراز رسید، خرابی های فجیعی رابه بار اورد مردم زیادی را در این مناطق اواره کرد؛با وجود این مشکلات و حوادث ناگوار  هنوز خبری از حضور وزیر راه در بین مردم سیل زده نیست که شاید کمی از درد های انها را التیام ببخشد.

مجلسی ها در خدمت دولت

به علت این بی مدیریتی های شخص وزیر راه جمعی از نمایندگان دلسوز مردم تصمیم بر استیضاح اقای اخوندی گرفتند، که با وجود گذشت چند ماه به تازگی طرح استیضاح  وزیر راه عملی شد، اقای اخوندی به جای اوردن دلایل محکمه پسندبرای فرار از پاسخ به عذر خواهی از مردم روی اورد.

با وجود این مشکلات و شاکی بودن مردم از عملکرد این وزارت عده ای از نمایندگان مجلس که عضو لیست به اصطلاح امید بودند با دفاع از شخص وزیر راه، مانع از استیضاح وی شدند که این مسئله جای تعجب دارد؛ ولی انگار این مسئله برای نمایندگان عضو این جناح طبیعی است زیرا که در حواشی که چند روز پیش به علت مخالفت مردم از ورود احمد مازنی یکی از حامیان فتنه به استان گلستان پیش امده بود؛ مجمع نمایندگان مردم گلستان به جای حمایت از شهروندان استان در بیانیه از این فرد معلوم الحال حمایت کردند.

در حال حاضر در اقسا نقاط کشور مردم در شرایط سختی زندگی میکنند، دولت برای رفع این مشکلات فقط از طریق شبکه های اجتماعی شعار میدهد و مسئولین امر به جای حضور در بین مردم اسیب دیده به همایش های خود میپردازندکه این موضع با واکنش صریح مقام معظم رهبری(مدظلعالی) مواجع شد و ایشان خواستند که دولت و مسئولین به فکر مردم باشند وهرچه سریع تر مشکلات انها برطرف کنند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار