برف بی‌تدبیری زیر پای دانش آموزان گلستانی

خیابانی یخ زده و پر از برف و گام‌هایی لرزان از وحشت سر خوردن، حکایت امروز دانش‌آموزانی بود که عازم مدارس در گلستان شدند و البته بسیاری هم براثر سر خوردن و افتادن روی زمین آسیب دیدند.

انتقاد شدید شهروندان گرگانی از آموزش و پرورش+تصاویر

 با توجه به عدم اعلام تعطیلی مدارس، در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند، تازه ساعت 8 صبح به آنان اعلام شد که مدارس شهرستان گرگان تعطیل است، تا ثابت شود که این مجموعه از تدبیر چندانی در مدیریت امور برخوردار نیست و در این منطقه دچار لغزندگی است.

به گزارش گلستان24، این در شرایطی است که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با زبان بی‌زبانی به مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید ‌شد که شرایط چهارشنبه در گلستان اضطراری است و توصیه به تعطیلی شد، اما وی با عملکرد خود نشان داد که با مقوله مدیریت بحران آنچنان آشنا نیست.

یک شهروند گرگانی با انتقاد شدید از آموزش و پرورش استان و شهرستان گفت: همه عالم و آدم آگاه بودند که روز چهارشنبه وضعیت جوی با توجه به ریزش شدید برف خاص بوده، اما گویی این اخطاریه‌ها را آموزش و پرورش دریافت نکرده است.

حسین خطیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: امروز دخترم که دانش‌آموز سال اول دبیرستان نظام جدید آموزشی است با توجه به عدم اعلام تعطیلی دبیرستان‌ها، عازم مدرسه شد اما متأسفانه چند بار به دلیل سر بودن زمین تعادل خود را از دست داد و زمین خورد.

وی ادامه داد: خدا را شکر که دخترم آسیب چندانی ندید، اما تعریف می‌کرد که برخی از دوستانش دچار مصدومیت شدند و البته کسی هم نبود که آنان را کمک کند.

* نارضایتی شدید شهروندان گرگانی نسبت به عملکرد آموزش و پرورش/مصدومیت برخی از دانش‌آموزان گرگانی بر اثر یخ‌زدگی زمین   

خطیری یادآور شد: متأسفانه وقتی بچه‌ها به مدرسه هم رسیدند پس از مدتی به آنان اعلام شد که مدرسه تعطیل شد و باز هم در مسیر آمدن به خانه در حال عبور از عرض خیابان به دلیل سرخوردگی، نزدیک بود با یک ماشین تصادف کند.     

وی تصریح کرد: پاسخ این برنامه‌ریزی نادرست و اهمال‌کاری کیست، چرا آموزش و پرورش توجهی به اخطاریه‌ها نکرد و زودتر از موعد نسبت به تعطیلی مدارس اقدامی انجام نداد.

یک شهروند دیگر گرگانی نیز با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی در مورد تعطیلی مدارس گفت: ساعت 7:30 صبح  آن هم پس از عزیمت بچه ها به مدرسه و از طریق شبکه‌های اجتماعی متوجه شدیم که مدارس تعطیل شد، این در حالی بود که پسر و دخترم به دبیرستان رفته بودند.

زهرا نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در حالی که بسیار شاکی بود، اذعان کرد: پاسخ‌گوی این شرایط بد کیست، متأسفانه در حالی که خودم هم همراه پسرم بودم در یک لحظه وی سر خورد و براثر زمین‌خوردگی دستش مضروب شد.

وی ادامه داد: البته صبح با توجه به شرایط جوی و محیطی از پسرم خواستم که مدرسه نرود، اما گفت معلمشان گفته که می‌خواهد امتحان بگیرد و اگر نیایند به آنان نمره صفر می‌دهد، به راستی آقا و خانم دبیر به کدام قیمت می‌خواهید نظرتان را در چنین شرایطی که خودتان هم می‌دانید تحمیل کنید.

نعیمی متذکر شد: صبح به هزار زحمت بچه را به مدرسه ببری و بعد باز اعلام می‌کنند که مدرسه تعطیل است و تازه بازگشت از مسیر مدرسه هم احتمال حادثه دوباره وجود دارد.     

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به برف سنگین دیشب و لغزندگی خیابان‌های گرگان بیان کرد: من این سوال برایم پیش آمده که مگر مسئولان آموزش و پرورش برفی که آمده را ملاحظه نکرده‌اند و حداقل صبح که پوشش سپید برف را دیدند چرا زودتر تعطیلی را اعلام نکردند.

حسن یازرلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان خاطرنشان کرد: این دیگر مثل روز روشن بود که با چنین شرایط جوی و محیطی حتی آدم بزرگ‌ها هم برای راه رفتن دچار مشکل هستند و باز هم تعلل برای اعلام تعطیلی مدارس در مقاطع بالاتر قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: باور کنید من از پنجره خانه‌ام که مشرف به خیابان است می‌دیدم که بسیاری از نوجوانان لیز می‌خوردن و تمام لباسشان گلی می‌شد و البته قسمت دردناک داستان آسیب‌دیدگی بود که دامن‌گیرشان شد.

یازرلو تصریح کرد: البته خدا را شکر تا آنجایی که برای من قابل مشاهده بود، بچه‌ها با ماشین تصادفی نداشتن و یا داخل جوب بزرگ شهری سقوط نکردن، اما این موضوع بسیار محتمل بود و چنانچه این اتفاق افتاده باشد چه کسی پاسخ‌گو است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده در چنین موضوع مهمی، بهتر بود که مسؤولان استانی فراتر از آموزش و پرورش تصمیم‌گیری کنند چون مشخص است که مدیران این مجموعه به اهمیت موضوع واقف نیستند و درک نمی‌کنند.

روز گذشته مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد، تمامی مدارس ابتدایی استان در شیفت صبح و عصر تعطیل است، اما راجع به تعطیلی مدارس در مقاطع دیگر سیاست سکوت را در پیش گرفت و آن را به آینده موکول کرد.

محمد رضا وطنی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: به محض وقوع شرایط جوی و احتمال شرایط سخت برودتی و اختلال در رفت‌ و آمد برای دانش‌آموزان، نسبت به تعطیلی مدارس اقدام خواهد شد.

وطنی روز گذشته در باره وضعیت تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه تصریح کرد: در این باره هنوز تصمیم‌گیری نشده و هر تصمیمی گرفته شود از طریق منابع رسمی اعلام می‌شود.

* آموزش و پرورش گلستان بابت بی‌توجهی به اخطاریه جوی باید پاسخ‌گو باشد

این صحبت وطنی در حالی گفته شد که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران، مدیر کل هواشناسی استان گلستان، از وقوع حتمی برف سنگین و برودت دمای چهار تا هشت درجه زیر صفر خبر داده بود.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: در این جلسه به آموزش و پرورش استان تأکید شد، که با توجه به برودت محتمل دما درروز چهارشنبه، تعطیلی مدارس را مدنظر قرار دهد.

صادق‌علی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این موضوع بر عهده دستگاه متولی «آموزش و پرورش استان» نهاده شد و دیروز هم چند بار هم تماس گرفته شد و انتظار می‌رفت با توجه به جمیع شرایط و توصیه مدیریت بحران و اخطاریه هواشناسی تصمیم درستی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بر آمادگی همه دستگاه‌های عملیاتی استان تأکید و از اعضای شورا خواسته شد تا مشکلات احتمالی خود را در این جلسه مطرح کنند.

مقدم یادآور شد: در این جلسه همه دستگاه‌های آمادگی خود را برای مواجهه با شرایط احتمالی اعلام کرده بودند و با توجه به مصوبات جلسه بر هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی استان تأکید شد.

اتفاق امروز اگر چه با انتقادات بسیاری از شهروندان همراه بود اما یک نکته را به مدیران استان به ویژه مدیریت آموزش پرورش گلستان یادآوری کرد که هشدارهای جوی و سلامتی فرزندان این دیار را بیش از پیش جدی بگیرند.

در عین حال بهتر است مدیریت بحران استان نیز ضمن انتقال انتقاد شهروندان از این دستگاه بخواهد که چرا با وجود مشخص بودن شرایط روز چهارشنبه و تأکید بر تعطیلی مدارس، این دستگاه نسبت به این موضوع برخورد جدی و متناسب با موضوع نداشته است.      

 انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار