با توجه به برنامه و صحبت های کاندید ها در طول این سه مناظره مشخص شد تا چه کسانی برای رفع مشکلات مردم به میدان انتخابات آمده اند.

نتیجه آخر مناظرات چه بود؟/چه کسانی در مناظره آخر به مردم باختند؟

به گزارش گلستان24؛ مناظرات در اصل رقابتی است که افراد طی آن برنامه ها و واصول کاری خود را تشریح می کنند که در این بین انتقاد هایی هم از سوی کاندیدها نسبت به یکدیگر مطرح می شود که ممکن است این انتقاد ها وبه چالش کشیدن ها سازنده باشد.

برنامه ی دیشب آخرین مناظره ای بود که کاندید های ریاست جمهوری با یکدیگر داشتند تا برنامه های پیش روی خود را به چالش بکشند؛مناظره ای نفس گیر  که از شروع تا پایان آن فراز و نشیب های را طی کرد.

در این برنامه که به صورت زنده پخش می شد،تمامی کاندیدها برنامه های خود را اعلام کردند که در این بین آقایان روحانی و جهانگیری عملکرد خوبی نداشتند و برنامه هایشان نسبت به حل مشکلات قشر کم در امد و ضعیف جامعه نامناسب بود.

حسن روحانی در تشریح برنامه های خود  برای حل مشکلات و معضلات جامعه و مردم مدام از فعل "باید" استفاده می کرد که همین مسئله نشانگر این مسئله است که وی در طول این 4سال هیچ برنامه ای  برای  پیشرفت کشور نداشته است.

اسحاق جهانگیری که کاندیدای پوششی حسن روحانی در این مناظره بود در تمام مدت در حالت گارد بود تا به یکی از کاندید های رقیب حمله کند و وی را در پیش چشم مردم کوچیک و ناتوان جلوه دهند که بر اساس قوانین و عرف این گونه اقدامات زشت و ناپسند می باشد.

در این بین اقای میرسلیم تنها کسی بود که صدای مردم زجر کشیده سیستان را با صدای بلند فریاد زد مردمی که هیچ  زمان به درد و مشکلات آنها پرداخته نمی شود،سیستانی که زمانی برای خودش زیستگاه حیوانات و تفریحگاه بنامی بود این  روز ها به علت نبود آب وامکانات در حال ویرانی است و ساکنانش در حال مهاجرت به دیگر شهر های کشور هستند.

محمد باقر  قالیباف نیز همانند مناظره اول و دوم آن افرادی را که خون96 درصد از مردم را با رانت خواری های خود به شیشه کرده اند را به بار انتقاد گرفت و از مردمی که سال ها است در رنج و سختی زندگی می کنند حمایت کرد.

محمد هاشمی طباه  نیز با حمایت از برنامه های حسن روحانی و انتقاد از برنامه های رقیب جایگاه خود را در مناظرات معلوم کرد و با توجه به مسائلی که در طول این 3 مناظره بازگو کرد،بنظر می رسد که وی برنامه ای کلی و جامعی برای دولت اینده کشور ندارد.

کاندید دیگر این مناظره حجت السلام سید ابراهیم رئیسی نیز با تشریح برنامه های خود و حمایت قاطع از قشر فقیر و مستضعف کشور نشان داد که حامی چه کسی است و چه برنامه هایی برای آبادی کشور و از بین بردن فساد و رانت خواری در جامعه دارد.

همچنین حجت السلام رئیسی با دوری از سیاسی کردن مسائل و تحقیر کردن کاندید های رقیب مذاکراتی سالم را در طول این سه مناظره رقم زد.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار