تحریم سوغاتی

همان اجناس در ایران هم هست، بعضاً با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر!

واردات سوغاتی عربستانی ممنوع

به گزارش گلستان 24، چادر عربی و پتوی بهاره و زمستانه و ... و عروسک آوازه خوان و پارچه و رخت و لباس که در ایران هم وجود دارد. بروید بگردید چیزهایی بیاورید به کشورتان که در اینجا وجود ندارد.

اینجا شهربازی دارد، باغ وحش دارد، دریا و جنگل و ویلا و هتل دارد. ولی مسجدالنبی ندارد. اینجا کعبه ندارد که دورش طواف کنید. اینجا غار حرا که محل عبادت های شبانه روزی پیامبرمان باشد ندارد.

بروید حج و بیایید اینها را برای جاماندگان از این سفر تعریف کنید. سرویس رسانی هتل و مراکز خرید آنچنانی سعودی ها که تعریف کردن ندارد. آنجا یک متر پارچه می خرید و پولش می رود روی خرید یک متر موشک که سفره شام خانواده ای در یمن را پر از آجر کند.

اینجا همه دلشان پر می کشد برای منا... برای مسجدالحرام... داغ دل شیعیان هنوز گرم است. صدای نفس زن مسلمان در زیر آوار جمعیت منا، هنوز در گوشمان می پیچد و حال دلمان را دگرگون می سازد.

از سفر حج تا دلتان می خواهد سوغاتی معنوی بیاورید. این بازارگردی ها وقت و انرژی حجاج را هدر می دهد و باعث می شود تا کمتر به عبادت مشغول شوند. در هنگام عبادت یا حال جسمی ندارند و یا تمرکز کافی و حال معنوی ندارند، دائم فکرشان درگیر این است که برای فلانی و بهمانی چه بخرم!

بهترین کار این است که زائران قبل از سفر سوغاتی های خود را از شهرهای خودشان بخرند و بعد از سفر به عنوان هدیه سفر به بستگان بدهند. اگر اینچنین بشود حجاج مانع از این می شوند که سرمایه زیادی از کشور خارج بشود و به جای اینکه در جیب وهابی ها برود، سرازیر بشود روی سفره خانواده یک کارگر ایرانی.

سوغات عربستان

همان اجناس در ایران هم هست، بعضاً با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر!

باید توجه بشود که کشور میزبان یکی از حامیان و همدستان تروریست در جهان است. عربستان هم پیمان با اسرائیل و آمریکا و خونخواه شیعیان جهان است، آتش افروز جنگ یمن و قاتل هزاران کودک مظلوم یمنی...

پس هر گاه که جلوی مغازه ای ایستادید و اجناس رنگارنگش چشمتان را ربود، یاد پیراهن رنگارنگ دختربچه یمنی بیفتید که با موشک های سیاه و سفید عربستان، به خاک و خون کشیده شد.


انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار