در حسینیه ی دل سینه زنی ست ... شام تحویل سال است، ولی فرزندانی در سوگ مادر نشسته اند و مادرانی در سوگ فرزندشان.

به یاد سالگرد پروانه شدنت

گلستان 24 ، در حسینیه ی دل سینه زنی ست ... شام تحویل سال است، ولی فرزندانی در سوگ مادر نشسته اند و مادرانی در سوگ فرزندشان.

می گویند وقتی هدفت استوار و ثابت شد حاضری برایش جانت را، ارزشمندترین چیزی که از عرش الهی به ودیعه آورده ای بدهی تا به هدفت برسی؛ ولی چه هدفی؟! هدفی که به خاطرش جانت را بدهی؟! باید گفت نهایت کمال است که بخواهی برای معشوق خود گرانبهاترین سرمایه ات را بدهی، انسان آنگاه به تکامل رسیده است که هدفش از زندگی را در جاده ی کمال خویش ببیند و بداند برای چه و بخاطر چه به این دنیا آمده است و برای چه زندگی می کند؟

و چه زیباست درد کشیدن در راهی که به حقانیت آن معتقدی؛ وچقدرگواراست سختی کشیدن در راه رسیدن به معشوق؛ و چقدر گواراتر است وقتی آن معشوق، کاملترین ذات ها باشد؛

خدایم ، دنیایم ، پیشکشت باد ، عاشقانه و عارفانه...

سال ها پیش مادری مظلومانه شهید شد. شبانه به خاک سپرده شد و کسی هم قبرش را ندانست. آن مادر برای دفاع از ولایت جان خود را پیشکش باری تعالی کرد. سالها بعد فرزندانی جان خود را نثار کردند تا به تبعیت از مادرشان از ولایت دفاع کنند. فرزندانی از سرزمین ایران.

bahare-fatemi

امسال عیدمان توام با عزای مادرمان حضرت زهراست. می گویند مادر هر کاری کند فرزندان هم تکرار می کنند. حتی اگر شهید بشود. به یاد مادری که مقابل فرزندان سیلی خورد و لای در ماند ولی چادرش از سرش نیفتاد.به یاد مولایمان قائم آل محمد(عج) که امشب عزادار است. و به یاد مادرانی که در انتظار رسیدن استخوانهای فرزندان شان هستند. 

امشب شلمچه دیدنیست. پادگان شهید محمدوند با پیکر 30 شهید گمنام. طلائیه و شهدایی که زیر خاک پنهان مانده اند.

و بقیع...

سلام حضرت زهرا (س) ، به یادت عیدامسال در حرم جوانان بی نام و نشان کربلای ایران بودیم ...

ارسال نظر

آخرین اخبار