مادرجوان، دخترنوجوان ودوست خانوادگی‌شان که از استان البرز راهی مشهد مقدس بودند، وقتی درطول راه و برای استراحت ویلایی را در منطقه «مزگاه» نوشهر اجاره کردند نمی‌دانستند چه حادثه هولناکی در انتظارشان است

دریا بازهم قربانی گرفت

به گزارش گلستان 24؛ شامگاه چهارشنبه 25 مرداد 96 دختر جوانی برای شنا وارد آب های ساحلی و اختصاصی ویلای اجاره‌ای‌شان شد. هنوز چند دقیقه‌ای از این اتفاق نگذشته بود که مادرش متوجه شد او دچار حادثه شده است. همان موقع مادر نیز به آب زد تا بتواند جان دخترش را نجات دهد اما خود نیز در میان امواج دریا گرفتار آمد. در این هنگام زن سوم که از دوستان خانوادگی مادر و دختر بود برای نجات غریق‌ها وارد عمل شد. اما خود نیز گرفتار شده و درآغوش مرگ آرام گرفت.

بر اساس اعلام پلیس نوشهر، قربانیان حادثه مادر 34 ساله، دختر 14 ساله‌اش و دوست خانوادگی 40 ساله آنها بودند که در محدوده ساحل ویلای شخصی قربانی امواج دریا شدند.

نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران با تأیید خبر غرق شدن سه زن در سواحل نوشـــــــــــــهر گفت: 43 نفر از آغاز طرح‌های دریا تاکنون در دریای مازندران غرق شدند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 53 نفر بوده است.به گفته وی قربانیان حادثه ساعت 20 وارد آب شده بودند که جان باختند.وی با بیان اینکه افراد باید از شنا هنگام شب در دریا پرهیز کنند، تصریح کرد: لازم است مردم به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کرده و در زمانی که دریا طوفانی است از شنا خودداری کنند.

به یاد داشته باشید که دریا محلی برای آموزش شنا به دیگران نیست.وی در پایان گفت: تاکنون 50 درصد از آمار غرق‌شدگی مربوط به بخش‌های خصوصی است که به تعهدات خود عمل نکردند.در محدوده ساحل حدود 60 کیلومتری دریای خزر در نوشهر حدود 40 نقطه حادثه خیز وجود دارد و دست کم 80 ناجی غریق و 25 نجاتگر در 2 نوبت به مسافران و گردشگرانی که برای شنا و تفریحات آبی وارد دریا می‌شوند، خدمات ارائه می‌کنند.

متأسفانه با وجود هشدارهای مختلف مسئولان و کارشناسان نجات غریق تعداد زیادی از مسافران و گردشگران سواحل محدوده ویلاهای شخصی و مجتمع‌های تفریحی منطقه را برای شنا انتخاب می‌کنند که احتمال غرق شدن آنان نیز وجود دارد.طرح سالم‌سازی دریا در مازندران، امسال از ابتدای خرداد آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

طبق آمارهای منابع رسمی و نتایج نظر سنجی‌ها، حدود 85 درصد مسافران و گردشگرانی که به مازندران می‌آیند، نخستین هدف‌شان شنا یا اقامت در سواحل دریای خزر است.

منبع: روزنامه ایران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار