در اعتراض به خشونت‌ها علیه مسلمانان؛

مالزی سفیر میانمار را فراخوانده است تا نارضایتی خود را نسبت به ادامه خشونت‌ها در استان راخین علیه مسلمانان روهینگیا اعلام کند.

مالزی سفیر میانمار را فراخواند

به گزارش گلستان۲۴؛ در حالی که خشونت های اخیر موجب آواره شدن بیش از 125 هزار مسلمان روهینگیا در استان راخین شده و هزاران مسلمان برای رهایی از این خشونت های مرگبار به بنگلادش فرار کرده اند، مالزی سه شنبه سفیر میانمار را فراخوانده تا مراتب اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کند.

عنیفه امان وزیر خارجه مالزی در سخنانی تاکید کرد: حوادث خشونت آمیز اخیر نشان می دهد که دولت میانمار به پیشرفت کمی در دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز برای حل و فصل مشکلی که اقلیت روهینگیا با آن روبرو هستند، دست یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این تحولات، مالزی بر این باور است که مساله خشونت و تبعیض علیه مسلمانان روهینگیا باید در یک نشست بین المللی بالاتر مطرح شود.

میانمار حدود 1.1 میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

مقام‌های میانمار شبه نظامیان روهینگیا را عامل اصلی آتش زدن خانه های مسلمانان و کشتار غیر نظامیان می دانند ولی ناظران حقوق بشر و مسلمانانی که از استان راخین فرار کرده اند، تاکید می کنند که ارتش میانمار سعی می کند با آتش سوزی و کشتار، مسلمانان را مجبور به ترک این مناطق کند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار