روحانیون مسلمان انگلیس در تلاش هستند تا با آموزش مسلمانان جوان در رابطه با واقعیت افراط گرایی تصویر صحیحی از اسلام را ارائه دهند.

ابتکار روحانیون انگلیس برای مقابله با داعش +تصاویر

شماری از روحانیون و ائمه مساجد در انگلیس و اروپا، با هدف مبارزه با نظریات افراط گرایانه و گروه‌های افراطی چون داعش، اقدام به انتشار یک مجله دیجیتال به نام «حقیقت» کردند.

به گزارش گلستان 24،  بیش از یکصد روحانی در نشستی در لندن اعلام کردند با هدف ارائه ارزش‌های صحیح اسلام و تلاش برای ممانعت از پیوستن جوانان به جریانات افراطی، این نشریه اینترنتی منتشر خواهد شد.

دست اندرکاران این نشریه که قرار است توسط وب سایت «امام آنلاین» منتشر شود، عنوان کرده‌اند که این حرکت در پاسخ به تهدیدات جریانات افراطی همانند گروه‌هایی چون داعش است که در حال حاضر از طیفی گسترده از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار نظرات خود استفاده می‌کنند.

«شوکت واریاچ» سردبیر ارشد وب سایت «امام آنلاین» دراین خصوص گفته است: با وجود اینکه راه درازی را در پیش رو داریم، اما می‌دانیم که با تلاش و حمایت از جمعیت مسلمانانی که در فضای مجازی هستند، می‌توانیم صداهای خشونت آمیز را خاموش کنیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از یکصد هزار پیام و مطلب در خصوص سوریه و عراق در فضای مجازی گسترده می‌شود، افزود که این مقدار همه را شگفت زده کرده است.

واریاچ خاطر نشان کرد که روحانیون و ائمه مساجد می‌بایست علاوه بر دنیای حقیقی، به دنیای مجازی نیز روی آورده تا گستره تاثیرشان را افزایش دهند و اگر روحانیون می‌خواهند با جامعه خصوصا جوانان مرتبط بمانند نمی‌توانند دنیای مجازی را نادیده بگیرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان برای پاسخ به سؤالات دینیشان به دنیای مجازی روی می‌آورند، گفت: متاسفانه بسیاری از این پاسخ‌ها توسط افراط گرایان و همفکرانشان ارائه می‌شود.

«قاری محمد عاصم» سردبیر وب سایت امام آنلاین نیز دراین خصوص گفت: روحانیون و امامان مساجد می‌توانند نقش موثری در شکست گروه‌های افراطی همانند داعش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در عصر دیجیتال جوانان کمتر در مراکز دینی حضور پیدا می‌کنند، افزود: پس ما باید خودمان را به آن‌ها ارائه دهیم. ضمن اینکه وظیفه مقابله با افراط گرایی در فضای مجازی را نیز برعهده داریم.

به نوشته این روزنامه، در جریان تولید این مجله مجموعه‌ای از روحانیون و علمای سنی، شیعی، صوفی و گروه‌های اسلامی مشارکت دارند.

«ضرورت بر حق بودن»، «فتنه خشونت و افراط گرایی»، «این اسلامی نیست که ما می‌شناسیم»، «حق در اسلام» برخی از عناوین این نشریه هستند.

«شوکت وارایچ» در صفحه توضیح مقدماتی در خصوص این نشریه نوشته است: جوانان مسلمانان منحرف می‌شوند و پاکی آن‌ها طعمه قرار گرفته است؛ آن‌ها مجبور به پذیرش دروغ‌های تبلیغاتی [داعش] هستند.

وی می‌افزاید: روحانیون در این مجله تلاش کردند تا با آموزش مسلمانان جوان در رابطه با واقعیت افراط گرایی تصویر صحیحی از اسلام را ارائه دهند.

تاکنون در حدود ۷۰۰ انگلیسی برای پیوستن به گروه داعش به سوریه سفر کرده‌اند که به گفته پلیس انگلیس حداقل ۶۰ نفر از کسانی که برای پیوستن به سوریه رفته‌اند دختر و زن هستند.

ابتکار روحانیون مسلمان انگلیس + تصاویر

 

ابتکار روحانیون مسلمان انگلیس + تصاویر

 

ابتکار روحانیون مسلمان انگلیس + تصاویر

 

ابتکار روحانیون مسلمان انگلیس + تصاویر

 

ابتکار روحانیون مسلمان انگلیس + تصاویر


ابتکار روحانیون مسلمان انگلیس + تصاویر

ارسال نظر

آخرین اخبار