آژانس امنیت هسته‌ای کره جنوبی اعلام کرد پس از آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ‌یانگ، اثراتی از مواد رادیو اکتیو در این کشور کشف شده است

کشف اثراتی از مواد رادیو اکتیو در کره جنوبی پس از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی
به گزارش گلستان24،در حالی که کمتر از یک هفته از ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته ای کره شمالی می گذرد، آژانس امنیت هسته ای کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد، اثراتی از مواد رادیو اکتیو در این کشور مشاهده شده است.
 
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ پس از آزمایش هسته ای کره شمالی، کمیته امنیت و ایمنی هسته ای کره جنوبی نمونه هایی از هوا، آب و خاک این کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و اعلام کرد در نمونه های جمع آوری شده، اثراتی از گاز زنون که نوعی ایزوتوپ پرتوزا است، کشف شده است.
 
بر اساس گزارش این کمیته، مسیر نفوذ مواد رادیواکتیو به هوا، آب و خاک کره جنوبی دقیقا مشخص نیست ولی احتمال می رود این روند پس از آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی صورت گرفته باشد.
 
این کمیته همچنین اعلام کرد سطح مواد رادیو اکتیو در نمونه های تجزیه شده آب و خاک و هوا در حدی نیست که بر سلامت مردم کره جنوبی تاثیر مخرب داشته باشد.
 
کره شمالی یکشنبه گذشته، ششمین بمب هسته ای خود را در سایت «پونگ- ری» آزمایش کرد. پیونگ یانگ پس از آزمایش این بمب هیدروژنی اعلام کرد این بمب از وزن کمی برخوردار است و قابلیت نصب روی موشکهای بالستیک قاره پیما را دارد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، نیز با معرفی فناوری جدید موشکی خود، گفت در صورت ادامه دخالت های منطقه ای واشنگتن و متحدانش در شبه جزیره کره، شهرهای آمریکا را هدف موشک های بالستیک خود قرار خواهد داد.
 
‌لی ناک یون، نخست‌وزیر کره جنوبی، روز پنجشنبه پیش‌بینی کرده بود همسایه شمالی این کشور روز شنبه (امروز) یک موشک دیگر آزمایش کند.
 
کره شمالی تاکنون 21 موشک آزمایش کرده است که بخش از آن در پاسخ به لفاظی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و رزمایش های مشترک نظامی این کشور با متحدانش در شبه جزیره کره بوده است. این رویه طی ماه های اخیر موجب تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شده است.
 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار