مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از مجروح شدن ۴ زائر ایرانی و شهادت ۸ زائر ایرانی در عراق براثر یک حمله تروریستی خبر داد.

مجروح شدن ۴ زائر ایرانی و شهادت ۸ زائر ایرانی در عراق + اسامی و فیلم

به گزارش گلستان 24؛  ۴ تن از این شهدا و ۷ مجروح از کاروانی در استان فارس شهرستان کبار به مدیریت خانم رمضان پور به صورت آزاد اعزام شده بودند.

شهادت 8 زائر در عراق

لینک دانلود فیلم

اسامی شهدای شهرستان کبار عبارتند از؛

۱_ کهیار نیازی فرزند نگهدار

۲_محمد حسن سرافراز فرزند غلامحسین

۳_جهانشیر روستا فرزند ملک حسین

۴_الله داد چراغی فرزند محمد حسین

اسامی مجروحان اعزامی از شهرستان کبار عبارتند از:

۱_علیرضا شایسته خواه

۲_اصغر عباسی 

۳_امیر حسین فقیهی

۴_ امین حسین فقیهی

۵_فریدون غفاری

۶_فریده رمضان پور

۷_محسن کشاورز

شهید اعزام شده از استان هرمزگان کاروان سازمان حج و زیارت: 

۱_یاسین روشی

اسامی مجروحان اعزامی از استان هرمزگان کاروان سازمان حج و زیارت عبارتند از:

۱_کنیز زحمتکش

۲_طیبه زحمتکش

۳_حسین اکبرزاده (مدیر کاروان)

ساعت ۲۱:۰۰/ شهادت ۸ زائر ایرانی تایید شد

محسن نظافتی با اعلام اسامی ۴ زائر ایرانی که در حادثه تروریستی عراق مجروح شدند اظهارکرد:  فریده رمضان پور، امیر حسین فتحی، علی رضا شایسته، حسن ابراهیم اجیری، ریحانه سلیمانی، حسین اکبرزاده (مدیر کاروان اعزامی از استان هرمزگان)، طیبه زحمتکش، کنیز زحمتکش و یک پسر بچه ۱۰ ساله به نام یاسین روشی عصر امروز در این حادثه مجروح شدند و در بیمارستانی در ناصریه عراق بستری هستند.

وی در پاسخ به این سوال که از سوی منابع عراقی اعلام شده ۳ زائر ایرانی در این حادثه به شهادت رسیدند آیا این خبر صحت دارد، گفت: همکاران ما در راه ناصریه هستند تا صحت و سقم ماجرا را بررسی کنند در حال حاضر اطلاعی درباره شهادت زائران ایرانی نداریم.

مدیر عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: احتمال دارد این افراد متعلق به کاروان هایی باشند که به صورت آزاد به کشور عراق اعزام شده اند.

ساعت ۱۷:۰۰ / ۴ زائر ایرانی مجروح شدند

محسن نظافتی درباره حمله مسلحانه و انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل یک رستوران در نزدیکی منطقه ناصریه در جنوب عراق که عصر امروز صورت گرفته اظهار کرد: ۴ زائر ایرانی که از طریق سازمان حج و زیارت و از استان هرمزگان اعزام شده بودند در این حادثه زخمی شدند.

وی با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق این مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند، گفت: اتوبوس این زائران نیز آسیب دیده بود که با اعزام یک اتوبوس دیگر بقیه زائران به سفر خود ادامه دادند و به نجف اشرف رفتند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: احتمال می رود افرادی از کاروان هایی که به صورت آزاد مسافر می برند نیز در این حادثه مجروح شده باشند اما اطلاعات تکمیلی این حمله تروریستی هنوز به دست ما نرسیده و مجدد اسامی مجروحان حادثه و تعداد قطعی مجروحان اعلام خواهد شد.

/ گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار