با وقوع زلزله در کرمانشاه خانه های زیادی از مردم آسیب دید و عده ی زیادی نیز کشته و زخمی شدند؛ دولت به عنوان یاری رسان و مسئول امداد رسانی به مردم بسیارضعیف عمل کرد.

نقش ضعیف دولت در امداد رسانی به زلزله زدگان/نیرو های مسلح همه جانبه عمل کردند

به گزارش گلستان24؛زلزله کرمانشاه غم جانسوزی را برای مردم کشور پدید آورد بطوری که خود مردم بپاخواستند تا هموطنان خود را دلداری دهند و احتیاجات آنها را بر طرف سازند.

دولت نیز وظیفه دارد در این خصوص به کمک مردم بشتابد و نیازهای بهداشتی و غذایی آنها را برطرف کند تا مردم آسیب دیده بتوانند کمی از این آشفتگی بیرون بیایند.

اما در زمان زلزله بیشتر نیروهای ارتشی و سپاهی به کمک مردم شتافتند و نیرو های دولتی نتوانستندبه میزان مطلوب در تامین نیاز های مردم سهیم باشند.

در حال حاضر سوالاتی در ذهن مردم وجود دارد که مسئولین دولت باید پاسخگوی آن باشند؛چرا باید با گذشت یک هفته تعداد زیادی از مردم به علت نبود چادر در مناطق زلزله زده رنج ببرند؟چرا انبار های دولت برای این روزهای بحرانی به مقدار لازم تجهیزات ندارد؟

اگر نیرو های نظامی نبودند تا به امروز خیلی از مشکلات مردم حل نمی شد چرا که دولت توان امداد رسانی به این انبوه مردم زلزله زده را ندارد که این مسئله از نقاط ضعف دولت بشمار می رود.

نیروی های نظامی در همه بخش ها از جمله درمانی ،غذایی و امداد رسانی کمک های شایانی را به مردم کرده اند که این مسئله همه جانبه بودن نیرو های مسلح کشور را نشان می دهد.

از این رو دولت باید هزینه های ساخت دوباره خانه های زلزله زدگان را برعهده بگیرد و برای حوادث پیش رو آمادگی خود را حفظ کرده و بفکر تجهیزات بیشتری باشد.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار