حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خبر داد :

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت گفت: ثبت نام از زائران حج تمتع 97 بعد ازسفر رئیس سازمان حج وزیارت به عربستان و مذاکره با طرف سعودی انجام خواهد شد.

ثبت نام از زائران حج تمتع 97 بعد ازمذاکره با عربستان

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به اینکه دو کشور ایران وعربستان سعودی هم اکنون روابط سیاسی ندارند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد حج تمتع برگزار شود اما مذاکرات آینده رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان وضعیت ثبت نام از زائران را روشن خواهد کرد.

 درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرتشکیل شد، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که تعداد دارندگان فیش های اولویت دار تا پایان آبان ماه 85 حدود 90 هزار نفر برآورد می شود.

در ادامه این جلسه مسئولان کمیته های آسیب شناسی در حوزه های تغذیه وتدارکات و مسکن از نتایج نشست های این دوکمیته گزارش مشروحی ارائه و پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی را بیان کردند که درهر مورد تصمیماتی اتخاذ شد.

کمیته مسکن با تاکید برلزوم توجه به نکات حقوقی در امضای قرارداد اجاره هتل ها با طرف های سعودی، ازامکان فراهم کردن تسهیلات لازم در حوزه اسکان و شناوربودن مدت اقامت با توجه به درخواست های زائران با هدف ایجاد آرامش بیشتر در سفر حج خبر داد و گفت: تفاهم اولیه با طرف های سعودی برای اجاره بخشی ازهتل های مورد نیاز در مکه معظمه و مدینه منوره انجام شده است که در صورت امضای تفاهم نامه حج 97 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

درپایان این جلسه مقررشد نتایج حاصله دردیگر کمیته های آسیب شناسی متشکل ازکارشناسان بعثه مقام معظم رهبری ، ‌سازمان حج و زیارت و کارگزاران و نیروهای خارج از مجموعه حج و زیارت درخصوص حج 96 و بررسی های صورت گرفته درکارگروه بهداشت و درمان با رعایت اولویت در نشست های آینده شورای برنامه ریزی مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود .

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار