عدم وجود زیبایی و زیر ساخت های مناسب موجب شد تا گردشگران نوروز97 از سواحل استان رضایت چندانی نداشته باشند.

سواحل گلستان موجب ناامیدی گردشگران شد/مسئولین کشور فکری به حال سواحل استان کنند

به گزارش گلستان24؛استان گلستان به واسطه ی قرار گیری در منطقه شمالی کشور جزو مقاصد گردشگری کشور در نوروز سال 97 بود به طوری که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 13 درصد گردشگری استان گلستان رشد داشته که این خود برای استان بسیار مفید است.

بسیاری از مسافرین شاید برای اولین بار به استان گلستان سفر کرده اند و معمولا تصوری که از استانهای شمالی کشور دارند وجود جنگل های بکر و سواحل زیباست،اما استان گلستان تنها با داشتن جنگل های زیبای خود توانسته گردشگران را جذب کند.

رابطه گردشگری با ایجاد شغل رابطه بسیار تنگاتنگی است به صورتی که با حضور هر 3 گردشگر در استان یک شغل ایجاد می شود که این خود در توسعه استان و همچنین به کارگیری قشر جوان و مبارزه با بیکاری بسیار موثر است.

طبق برخی از آمار های منتشر شده مردم در سفر به استان های شمالی بیشتر از همه بازدید از سواحل را مد نظر دارند؛ ولی با این که قسمتی از دریای خزر هم مرز با استان گلستان است اما سواحل استان نتوانسته اند نظر گردشگران را به خود جلب کنند.

در همین رابطه محمد شکوهی نژاد ساکن تهران که برای بازدید از سواحل دریا به بندرترکمن آمده بود به خبرنگار ما گفت: ما فکر نمیکردیم دریا در استان گلستان به این شکل باشد، چیزی که فعلا ما اینجا میبینیم برکه ای باتلاقی مانند بیشتر نیست.

وی ادامه داد:بنده و بیشتر دوستان و آشنایان برای تفریح، بیشتر به استان های مازندران و گیلان سفر میکنیم ولی این بار تصمیم گرفتم بر خلاف دفعات قبلی به گلستان سفر کنم و با جاذبه های زیبای آن آشنا شوم.

شکوهی اظهار کرد:به حق استان گلستان جنگل های زیبایی دارد، به خصوص منطقه درازنو که واقعا زیبا بود،ولی از لحاظ سواحل صفر است وبهتر است بگوییم که اصلا ساحلی ندارد.

خانم انصاری فرد یکی دیگر از مسافرین که ساکن تهران بود با اشاره به آداب و سنن زیبای اقوام گلستان،اظهار داشت:از لحاظ فرهنگی در نوروزگاه های استان به آداب و رسوم خیلی از قوم ها آشنا شدم؛ انگار گلستان تمام اقوام کشور را در خود جای داده است.

این گردشگر تهرانی یادآور شد:چشمه زیبای گل رامیان واقعا قشنگ بود، آبشار شیر آباد هم همینطور. ولی دیدن سواحل استان بسیار توی ذوق ما زد و آن چیزی که ما انتظارش را داشتیم نتوانستیم ببینیم.

وی خاطرنشان کرد:50 کیلومتر آن طرف تر سواحل زیبایی در استان مازندران وجود دارد ولی من نمیدانم چرا در اینجا دریا این شکلی است و با جاهای دیگر فرق دارد.

اظهار نظر های گردشگران به خوبی نشان داده است که استان گلستان در ضمینه سواحل بسیار ضعف داشته است و با توجه به اقدامات مسئولین محلی به نظر می رسد تا مقام های رده بالای دولت نخواهند، به هیچ وجه سواحل استان پیشرفتی نخواهد داشت و در این بین تنها کسانی که ضرر می کنند مردم استان هستند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار