متخصص تغذیه در گلستان:

یک متخصص تغذیه در گلستان گفت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان بدون آنکه وعده سحری استفاده شود باعث آسیب رساندن به کلیه‌ها می‌شود.

خطر آسیب کلیه‌ها برای افرادی که بدون سحری روزه می‌گیرند

به گزارش گلستان24؛مریم ابوالمردانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست و روزه‌داران باید وعده سحری را میل کنند تا به کلیه‌ها آسیب نرسد.

وی در خصوص الگوی صحیح روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان قرار است به مدت یک ماه به قصد قرب الهی در خوردن غذا و نوشیدن مایعات امساک کنیم و آن مقدار تغذیه را به مستمندان هدیه دهیم.

متخصص تغذیه در گلستان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید خواب و استراحت کافی برخوردار بود، ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان باید توجه کافی به استراحت و خواب شود استراحت و خواب کافی برای نوجوانان و جوانانی که روزه هستند یک امر ضروری است.

ابوالمردانی با اشاره به اینکه خوردن وعده سحری در ماه مبارک رمضان یک امر ضروری است، اذعان کرد: روزه گرفتن افراد در ماه مبارک رمضان بدون خوردن وعده سحری توصیه نمی‌شود زیرا روزه گرفتن بدن خوردن سحری ضررهایی را به بدن افراد روزه‌دار وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه نخوردن سحری در ماه مبارک رمضان باعث آسیب رسیدن به کلیه افراد روزه‌دار خواهد شد، افزود: یکی از مهمترین آسیب‌های روزه بدون سحری آسیب به کلیه‌ها است به علت نیاشامیدن مایعات در مدت طولانی ممکن است که کلیه‌ها که حکم صافی را در بدن انجام می‌دهند آسیب ببیند.

متخصص تغذیه در گلستان با اشاره به اینکه خوردن مایعات در وعده سحری و افطاری بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: برای اینکه کلیه‌ها در ماه مبارک رمضان فعالیت کند باید از مایعات کافی استفاده کنند تا کلیه‌ها دچار آسیب نشود.

ابوالمردانی با بیان اینکه نخوردن سحری در ماه مبارک رمضان موجب بروز بیماری‌های متعددی در افراد روزه‌دار خواهد شد، اذعان کرد: گرفتن روزه بدون سحری سبب بروز بیماری‌های متعددی در برن افراد روزه‌دار می‌شود از این رو به افراد مومن و روزه‌دار توصیه می‌کنیم که حتما از وعده سحری در هنگام روزه استفاده کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار