مدیر جهاد کشاورزی علی‌آبادکتول:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول گفت: کشاورزان بیماری «فوزاریوم»خوشه گندم را جدی بگیرند.

وضعیت زراعت‌ها در علی‌آبادکتول بسیار خوب است

بهگزارش گلستان24؛سید صمد ضیایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بیماری «فوزاریوم» خوشه گندم یکی از مهمترین بیماری‌های قارچی است که در منطقه می‌تواند خسرت فراوانی را به ما وارد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمان داشت محصولات گندم، جو، کلزا و سیب‌زمینی هستیم به کشاورزان توصیه می‌کنم که بیماری‌ها را در مزارع خودشان جدی بگیرند به ویژه بیماری قارچی گندم در مزارع گندم را باید جدی گرفت و در این زمینه با کارشناسان جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در سطح شهرستان تماس حاصل کنند و از آنها مشورت بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول ابراز کرد: برای پیشگیری و کنترل بیماری «فوزاریوم» خوشه گندم بسیار حائز اهمیت است در زمان 30 الی 40 درصد ظهور بروز خوشه حتما مبارزه شیمیایی از طریق سمپاشی «ترگلاینر» را انجام دهند و به هیچ عنوان از این سم برای علف‌های هرز استفاده نشور زیرا این سم مخصوص بیماری‌های قارچی است.

ضیایی افزود: وضعیت زراعت‌ها در سطح شهرستان علی‌آبادکتول بسیار خوب است و انتظار می‌رود که عملکرد بسیار خوبی را در سطح شهرستان در سال جاری شاهد باشیم.

وی اذعان کرد: شهرستان علی‌آبادکتول حدود 8 هزار هکتار زراعت کلزا دارد و مقام نخست کشت کلزا در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول تصریح کرد: با توجه به اینکه سهمیه ابلاغی ما 5 هزار هکتار بود ولی کشاورزان زحمتکش شهرستان علی‌آبادکتول با توجه به موضوع قیمت و تناوب زراعی تصمیم گرفتند که کلزا را کشت کنند و در بحث تناوب کنترل آفات و بیماری‌ها، علف‌های هرز و همچنین تغذیه گیاهی گام برداشتند.

ضیایی خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده کشاورزان هر سه سال در مزارع خودشان اقدام به کشت کلزا کنند فقط کنترل بیماری‌های گندم را داریم خصوصا بیماری قارچی «فوزاریوم» بیاد جدی گرفته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول بیان کرد: کشاورزان با مشاهده ظهور 30 الی 40 درصد خوشه‌های گندم می‌توانند اقدام به سمپاشی در سطح مزارع خود کنند تا مرحله 50 درصد ظهور خوشه‌های گندم این فرصت را دارند که سمپاشی علیه بیماری‌ها را انجام دهند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار