مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بیمه برکت و اوقاف گلستان، گفت: ۲۰هزار نفر از خادمان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان گلستان بیمه تکمیلی می‌شوند.

 زوج های نابارور روستایی توسط بنیاد بیمه برکت رایگان درمان می شوند /بیمه تکمیلی ۴ هزار خادم مسجد و بقاع متبرکه برای نخستین بار در کشور

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بیمه برکت و اوقاف گلستان اظهارداشت:با حمایت بیمه برکت 20هزار نفر از خادمان مساجد و خانواده‌های آنها وهیئت امنای بقاع متبرکه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد:برای نخستین بار در کشور درصدد شدیم بسته جامع حمایت از خدام را از دریچه بنیاد برکت که مجموعه انقلابی و ولایی است را ارائه کنیمو در گام نخست 4 هزار نفر از خادم مسجد و اماکن مذهبی بیمه تکمیلی می‌شوند و در گام دوم بیش از 20 هزار نفر را هدف‌گذاری کردیم که تحت پوشش بیمه برکت قرار خواهند گرفت.

حجت‌‌الاسلام روح‌‌الله سلیمانی‌‌فرد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و دولت مبنی بر خدمت‌‌رسانی به اقشار محروم بیان کرد: در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد برکت در راستای محرومیت‌‌زدایی گام برداشتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات با نیت واقفین در کمک‌‌رسانی به ایتام، دانش‌آموزان، طلاب علوم دینی، ازدواج، اعزام زائران به عتبات عالی و ... به جامعه هدف ارائه می‌‌شود، ابراز کرد: ما احساس کردیم در بخش خادمین و هیئت امنا علاوه ‌بر اهدای بسته حمایتی، نیاز به ارائه خدمات بیشتری است.

سلیمانی فرد درباره بخش بیمه مساجد خاطر نشان کرد: 3700 مکان مذهبی و بیش از 1400 خادم رسمی  در مساجد استان فعالیت می‌کنند که بیمه اوقاف هستند، هدف‌گذاری ما بسته جامع حمایتی از خدام و هیئت امناء در بخش درمان و سلامت بود.

وی انجام کارهای عام‌المنفعه دیگر را از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: طرح حمایت از زوج‌های ناباور روستایی را دنبال می‌کنیم که این طرح از سال 94 شروع شده ، که طبق آمار های بدست امده تقریبا 30 درصد جمعیت حدود سه میلیون نفر نابارور هستند که بیمه برکت در جهت کمک به قشر روستایان ، به طور رایگان آن ها تحت پوشش خود قرار میدهد و درمان میکنند .

انتهای پیام /م

ارسال نظر

آخرین اخبار