امروز پنجم دی ماه سالروز عملیات غرور آفرین کربلای ۴ است، عملیاتی که در آن ۱۷۵ غواص دل به آب زدند تا اسلام بماند و باطل، باطل شود.

یادی از یادگاران دست بسته کربلای ۴+فیلم

به گزارش گلستان 24 ؛در عملیات کربلای ۴ که از سوم دی ماه آغاز شد شیردلانی از خطه شمال و همچنین استان گلستان حضور داشتند که شب هنگام دل به اروند زدند و مظلومانه شهید شدند.

۱۷۵ شهید غواص که سال ۹۴ پیکر‌های پاکشان فضای کشور را عطرآگین کرد، درس عاشقی را در مکتب علمدار کربلا آموختند و با دستان بسته غیورانه در برابر دشمن ایستادند و خط شکن شدند.

عملیات کربلای ۴ در روز چهارشنبه سوم دی ماه ۱۳۶۵ با رمز 'محمد رسول الله' در منطقه‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در حدفاصل پاسگاه زید در شمال شلمچه تا محل پیوستن کارون به اروند به مدت سه روز آغاز شد و چهار قرارگاه این عملیات را هدایت می‌کردند.

در کربلای ۴ قرار بود با عبور رزمندگان از عرض اروند در جنوب خرمشهر و مقابل آبادان جزیره ام‌الرصاص و ابوالخصیب در ۱۲ کیلومتری بصره عملیات کنند تا دیگر رزمندگان اسلام بتوانند خود را به منطقه خور زبیر برسانند.

آقای تجری یکی از رزمندگان و غواص عملیات کربلای ۴ در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت:: با دیگر رزمندگان به آب زدیم و برای جدانشدن از هم دستانمان را با طنابی به هم وصل کردیم و قرار این بود که اگر کسی زخمی یا شهید شد مانع انجام عملیات نشود و دستش را باز کنیم.

وی می‌گوید: در این عملیات غواصان خط شکن لشکر، مامور گرفتن جزایر ام الرساس و ام البابی برای فتح بصره عراق بودند تا راه رابرای دیگر لشگر‌ها باز کنند، اما دشمن تا دندان مسلح، آماده برخورد با رزمندگان بود و منافقین کور دل هم به کمک اطلاعاتی رژیم بعثی آمده بودند.

اتراچالی فرمانده گردان مسلم لشکر ۲۵ کربلا عملیات ۴ در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ هم گفت: وقتی که گردان از لشکر وارد عمل شد کار رزمنده‌ها بی نظیر بود و زدن به خط دشمنی که آمادگی کامل داشت کار بسیار سختی بود، اما شهدا از جان خود گذشتند و به تکلیف خود عمل کردند.

وی گفت: در این عملیات مثل شب عاشورا انتخاب با خود رزمنده‌ها بود، اما همه ماندیم و لباس‌های غواصی پوشیدیم و آماده بودیم، اسلحه‌ها را گرفتیم و برای اینکه از هم جدا نشویم طنابی را در دستهایمان حلقه زدیم، رفتیم و خط شکن شدیم و در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شدیم.

 

 

 

 

حجم ویدیو: 6.49M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14

ارسال نظر

آخرین اخبار