به سید همواره می گفتم که سید چهره تو شبیه شهداست!!؟ و با آرامشی که همیشه همراهش بود؛می گفت انشالله لایق باشم!

بوی کربلا گرفته کوچه های ما / گرگان مفتخر به اولین شهید مدافع حرم

حسن بیارجمندی فعال فرهنگی اجتماعی گلستانی که در روسیه مشغول تحصیل در رشته دکترای حقوق فضاست ، مطلبی برای شهادت سید احسان حاجی حتم لو ارسال کرده است:گمان ما این است که شهدا رفته اند و ما مانده ایم ، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند...» "شهید سید مرتضی آوینی".

به گزارش گلستان 24، هر شیعه ای این فراز سوزناک از واقعه روز عاشورا را خوب می داند؛آن فرازی که همه ی اصحاب امام حسین (ع)شهید شده اند و امام خود تنها به میدان نبرد رفته است.متواتر نقل شده است که حضرت بعد از هر حمله به نزدیک خیمه ها برمی گشتند و پیوسته ذکر لاحول و لاقوه الا بالله بر زبانشان بود.

پیوسته با دشمن می جنگیدند تا ... و لم یزل یقاتلهم حتّی حالوا بینه و بین رحله. ... تا اینکه لشکر دشمن بین ایشان و خیمه ها حائل شد...این صحنه جز حزن انگیز ترین صحنه هایی است که نقطه اوج مظلومیت خورشید کربلا را  می رساند است.

شاید هر یک از ما در شب عاشورا و یا ظهر عاشورا هر سال ،لحظه ای در تاریکی گوشه ای از هیات و یا روشنایی دلمان حالت امام را تصور کرده باشیم که چه حالتی به ما دست خواهد داد ؟که دشمن از ما  به خیمه ها و به حریم و حرم اهل بیت نزدیک تر باشد؟ و هیچ کاری از ما برای دفاع از حریم و  حرم بر نیاید!!؟

بعضی ها  در اوج معرفت الهی خود و وارد شدن از باب عشق و محبت به اهل بیت(ع) این صحنه را لمس و به پاسخ آن رسیده اند که ما با امام  و ولی امر زمانمان بیعتی خواهیم بست که نه تنها امامان عصرمان در چنین موقعیتی قرار نگیرد بلکه خودمان را در بین حریم و  حرم و امام عصرمان از یک سو و دشمنان قرار می دهیم و جان و تن مان را فدا می کنیم تا چنین مظلومیتی در تاریخ برای امام و ولی امر زمانمان رخ ندهد و این خود شاه بیت غزلی است که در کربلا عاشقانه سروده شده است و در روح و جانمان نقش بسته است.

این نقش« نگارِ ما» که در روح و جان مان نقش بسته است، نه در توصیف با زبان و قلم و مدح ما ؛بلکه حتی تصویرگری آن در صنع انسانی ما نمی گنجد ؛اما  خداوند متعال در این عصر، بخشی از حقیقت خلقت انسان را در به تصویر کشیدن این شاه بیت کربلا  در دفاع از حریم حضرت زینب سلام الله به رخ فرشیان و عرشیان کشید تا همگان دریابند که :«شهیدان را شهیدان می شناسند».

با این نقش« نگارِ ما»  یکی پس از دیگری یک به یک شهرهای ام القری جهان اسلام بوی کربلا گرفته بود.اما شهر و استان ما چه؟چه شرم آور است برای مردمی که عاشق و محب امام حسین(ع) باشند و راوی و کاتب آن شاه بیت در حسینیه ها ، تکیه ها ، هیات ها ، مساجد و دسته روی های خیابانی باشند و در و دیوار بر آن آگاه اما نشانی از نام و دیار ما در بین فرشیان و عرشیان نباشد!

hatam

حسین گفت:به سید همواره می گفتم که سید چهره تو شبیه شهداست!!؟ و با آرامشی که همیشه همراهش بود؛می گفت انشالله لایق باشم!همه بچه هیاتی ها و دوستان مشترک در بند بند این کلمات متفق بودند که«آرام و با صفا،عاشق بی ادعا،غرق شور و نوا،عاشق حسینی بودن، تا عرش کربلا،آرزو شون بوده که بشن آخر راه، فدای خون خدا و...»

آری سخن از سید احسان حاجی حاتم لو اولین شهید مدافع حرم حضرت زینب سلام الله است که این روزها فضای استان و شهر ما را غرق شور و نوا تا عرش کبریا نموده است.

از زمان اعلام خبر شهادت او،وداع و تشییع و برگزاری مراسم او جای جای خیابان های شهر ما و در خانه های عاشقان امام حسین(ع) بوی کربلا  به خود گرفته است.امروز این سید آرام و با صفا خود تجسم بیرونی آن شاه بیت ظهر عاشور در دفاع از حرم و حریم خیمه هاست وعزت و افتخاری برای استان گلستان و شهر گرگان.
 
خورشید بین صفای جبهه و مروه خیمه ها!

تا نور حجتی باشد با دفاع از حریم خیمه ها!

سید تو خوب مشق کردی این شاه بیت کربلا!

هیات همیشه می خواندی: انا عباسک یا پیامبر کربلا

شهر و دیار خود مزین کردی به شیران کربلا

گویند که مشق خون تو ، سرمشق بچه ها!

شیر مادرت حلال ای قاسم کربلا

حَجَت قبول ای سید و حاجی ما

التماس دعا

 

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار