عضو هیئت مدیره خانه صنعت گلستان با بیان اینکه هیچ‎گاه نگذاشتیم رشدی که لایق کشاورزان بوده در استان ایجاد شود، گفت: متأسفانه نگاه ویژه‎ای که نسبت به بخش کشاورزی گلستان مدنظر بوده در بعد از انقلاب اسلامی نیز محقق نشده است.

رشدی که لایق کشاورزی استان گلستان بود اتفاق نیفتاد

به گزارش گلستان 24 ؛ امیر یوسفی عصر شنبه در میزگرد تخصصی «انتظار صنعت، حمایت و تدبیر و امید» که به‎مناسبت سفر رئیس جمهور به استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت در استان گلستان و کشور وضعیت خوبی ندارد و نیاز است نگاه‎های مسؤولان نسبت به صنعت و تغییر و تحولات این بخش تغییر یابد و مورد بازنگری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: با توجه به 40 سالگی انقلاب باید برای حفظ و نگه‎داری صنعت‎گران و کسانی که در این بخش سرمایه‎گذاری کردند و در شرایط فعلی با مشکلاتی مواجه شدند، تلاش شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان گلستان به برخی از موضوعات باید توجه ویژه‎ای شود، بیان کرد: با توجه به کشاورزی بودن گلستان و امکانات و ارزش افزوده‎ای که از بخش صنعت و کشاورزی می‎تواند ایجاد شود، می‎تواند به درآمد و اشتغال استان کمک کند.

یوسفی با بیان اینکه درآمد اصلی استان گلستان از بخش کشاورزی تأمین می‎شود، ابراز کرد: اکثراً کشاورزی در استان خرده‌مالکی است و کشاورزان عمده و دارای املاک زیادی در استان وجود ندارد و صنعت با توجه به کشاورزی در استان رشد نیافته لذا همین موجب شده نتوانیم درآمد خوبی را در استان ایجاد کنیم.

* گلستان با وجود رتبه دوم تولید گندم کشور متأسفانه فرآوری گندم انجام نمی‎شود

وی بر لزوم توجه ویژه مسؤولان به بخش کشاورزی گلستان تأکید کرد و گفت: اگر ما در این شرایط بتوانیم تولیدات استان را فرآوری کنیم و شرایطی ایجاد شود که ارزش افزوده آن شامل استان شود شرایط بهتر می‎شود؛ رتبه دوم تولید گندم در کشور را داریم اما متأسفانه فرآوری گندم در استان انجام نمی‎شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه هیچ‎گاه نگذاشتیم رشدی که لایق کشاورزان بوده در استان گلستان ایجاد شود، ابراز کرد: متأسفانه نگاه ویژه‎ای که نسبت به بخش کشاورزی گلستان مدنظر بوده در بعد از انقلاب اسلامی نیز محقق نشده است.

یوسفی بیان کرد: روزی گلستان سرزمین طلای سفید بوده و فعالیت کارخانجات مختلف زمینه اشتغال را برای استان فراهم می‎کرد اما همه کارخانجات از چرخه تولید و اشتغال خارج شدند چراکه نتوانستیم زیرساخت‎های مربوط به آنها را حفظ کنیم که باید در این بخش تحولی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم برای مردم استان اشتغال ایجاد کنیم از طرفی دولت هم امکاناتی برای جذب نیرو ندارد، یادآور شد: بخش خصوصی باید با مجموعه تولیدی برای اشتغال وارد شود ولی وقتی بخش خصوصی حمایت نمی‎شود چگونه می‎توان انتظار داشت در راستای حل معضل بیکاری موثر واقع شوند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه متأسفانه در استان گلستان به بخش تجارت بیش از تولید اهمیت داده می‎شود که این نگاه باید تغییر کند، بیان کرد: تا چه زمانی می‎توان به واحدهای تولیدی مُسَکن بدهیم تا آن را سرپا نگه داریم این کار از پایه تا اساس مشکل دارد.

*عملاً از صنعت هیچ حمایتی نمی‎شود/ حل مشکل اشتغال در گرو استفاده از ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های داخلی است

یوسفی با بیان اینکه عملاً از صنعت هیچ حمایتی نمی‎شود، اذعان کرد: حل مشکل اشتغال در گرو استفاده از ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های داخلی است.

وی افزود: شهرک صنعتی دارای فاصله 30 کیلومتری با مرکز استان وجود ندارد جز چند شهرک صنعتی مابقی در فاصله 30 کیلومتری با مرکز استان وجود ندارد.           

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه مشکلاتی در صنعت ما به وجود آمده و تشکل خانه صنعت نتوانسته چالش‎ها و مشکلات این بخش را حل کند، بیان کرد: اگر دولت و مجموعه دولتی به این بخش توجه ویژه‎ای می‎کردند چنین اتفاقی رخ نمی‎داد و اگر خانه صنعت را پررنگ ببینند ما با چالش‎های حوزه صنعت کمتر روبه‎رو می‎شویم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار