معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به عالمانه به شبهات، گفت: در مقابل شبهات موجود در جامعه منفعلانه حرکت نکنید.

 حوزویان در مقابل شبهات منفعلانه حرکت نکنند

به گزارش گلستان 24 ؛ خانم ظهیری درجمع بانوان مداح که به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد، گفت: خداوند به پیامبر(ص) فرمود؛ «انذر عشیرتک الاقربین؛ یعنی ابتدا خویشاوندان خود را انذارکن»؛ بر این اساس، بعد از تفقه در دین، افراد قوم و دیگران را انذار نمائید.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور، قول لین را از ویژگی های تبلیغ دانست و افزود: با زبان نرم و قول لین، شاید انسان منقلب شود و بترسد .

وی، تبلیغ را کار پیغمبر و رسالات الهی دانست و بر تبلیغ چهره به چهره تاکید کرد و بیان داشت: کار تبلیغ نیاز به فصاحت و بلاغت دارد. اگر کلام امام علی علیه السلام نافذ و جذاب بود، به دلیل وجود چهار ویژگی فصاحت، بلاغت، زیبایی و تاثیر نفوذ در کلام ایشان است.

ظهیری، یکی از راه های تاثیرگذاری تبلیغ را برقراری ارتباط با مخاطب دانست و تبلیغ را به انواع مختلف دیداری، شنیداری، گفتاری و نوشتاری تقسیم کرد و این که تبلیغ عام است، چون نشر معروف است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات باید تیم های تبلیغی داشته باشد تا بتواند اثر گذارد؛ دشمن از انواع شیوه ها برای اثرگذاری استفاده می کند، همچون؛ تحلیل، شیوایی، تمثیل، و ...

ظهیری با اشاره به این نکته که اثرگذاری از قواعد امر به معروف است، تاکید کرد: انسان باید جایی سخن بگوید که اثرگذار باشد؛ گاهی یکی از ابزار اثرگذاری در تبلیغ، هنر است و یکی از وسایل هنر، مدح.

وی در پاسخ به این شبهه که دشمن بر اطعام و نذر مردم به ویژه در ایام خاصی مثل محرم، اشکال وارد می کند، پاسخ داد: یکی از راه های جذب، گردهم آمدن و اطعام دهی است که این کار اثرگذار است و هرجایی که اثرگذار باشد، دشمن ورود پیدا می کند.  

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به مبلغان گفت: در مقابل شبهات موجود منفعلانه حرکت نکنید.

ظهیری با توصیه بر نذر فرهنگی و کسب علم و معارف اسلامی تاکید کرد و گفت: کارتان را بزرگ بشمارید و با شرکت در دوره های تخصصی خود را ارتقا دهید.

وی خطاب به مداحان اظهار کرد: اگر مقتل خوانی می کنید، به اندازه دلی که منقلب شود، اطلاعات ناصحیح ندهید، بلکه مستند سخن بگویید و مردم را با معارف آشنا کنید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار