مدرس حوزه و دانشگاه:

حجت الاسلام پیکرستان با بیان اینکه جامعه سالم با انسان های سالم شکل می گیرد،یادآور شد:باید برای تربیت صحیح فرزندانمان کوشا باشیم و از سنت های اسلامی بهره ببریم.

استفاده از روش های اسلامی در تربیت و آموزش فرزندان تاثیر گذار است/ والدین نسبت به تربیت کودکان خود حساس باشند

به گزارش گلستان24؛ تربیت فرزندان یکی از مهمترین وظایف پدر و مادر در طول دوران زندگیشان است؛ چرا که والدین میتوانند با تربیت صحیح یک فرزند، هم برای خود و هم برای جامعه کاری مفید کرده باشند و بلعکس، اگر چنین نباشد و والدین فرزندی ناخلف را وارد جامعه کنند بدون شک هم خانواده سرافکنده خواهد شد و هم جامعه دچار آسیب می شود.

به همین علت تربیت فرزندان باید  به صورت کاملا جدی از سوی والدین آن هم از سنین کودکی شروع شود؛ همچنین استفاده از راه و روشی که دین و اسلام پیش روی ما گذاشته است، می تواند والدین را به هدف خود  نزدیک تر کند.

از این رو حجت الاسلام شیخ مهدی پیکرستان مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گویی با خبرنگار ما، گفت: فرزندان ما به عنوان فردی که نماینده ما بر روی زمین اند، بهتر است تا شایسته ترین خصوصیات را دارا باشند، تا هم برای ما و هم برای دیگران شخصی مفید باشد.

او ادامه داد: پیام اکرم نیز در خصوص تربیت فرزندان می فرمایند «فرزند خود را گرامی بدارید و آنان را خوب تربیت کنید تا آمرزیده شوید.» طبق فرمایش رسول اکرم (ص) برای ما آشکار می شود که خداوند تا چه اندازه نسبت به تربیت فرزندان انسان ها دقت دارد که در ازای تربیت صحیح فرزندان به ما وعده آمرزش می دهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پدر و مادر الگویی تمام عیار برای کودکان هستند، خاطرنشان کرد: والدین میتوانند با داشتن رفتار صحیح در خانواده به صورت ناخودآگاه فرزندانشان را تربیت کنند؛ چرا که کودکان مدام رفتار ها و کار های والدین خود را تحلیل می کنند و آنها را انجام می دهند.

حجت الاسلام پیکرستان با اشاره به اینکه خشونت در تربیت فرزندان نتیجه عکس می دهد،یادآور شد: زمانی که با فرزندان با خشم و زور رفتار کنیم و بخواهیم آنها را از این طریق آموزش دهیم، هیچگاه به هدفمان که همان تربیت اسلامی است نخواهیم رسید؛ محبت کردن و نوازش کردن کودکان یکی از روش هایی است که میتواند در تربیت آنها بسیار موثر باشد. 

 وی اذعان داشت:از دوسالگی به بعد که کودک قدرت تکلم می گیرد والدین باید اذکاری که مایه برکت است را به فرزندان خود آموزش دهند، تا هم قدرت تکلم آنها بهتر شود و هم این که از زمان خردسالی نسبت به دین آگاهی پیدا کنند و گمراه نشوند.

 این مدرسحوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه تربیت فرزندان در هر زمانی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: کودک هفت سال بازی می کند و هفت سال خواندن و نوشتن می آموزد و هفت سال مقررات زندگی را یاد می گیرد و هفت سال دوم کودک آمادگی لازم را برای فراگیری معلومات و آداب اسلامی پیدا می کند.

وی در پایان،یاد آور شد: آموزش کودکان و فرزندانمان از طریق قصه گویی و داستان هایی آموزنده مانند مطالبی که در کتاب های مقدس نظیر قرآن وجود دارد، می توانند بسیار در تربیت کودکان تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار