رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در پروژه پتروشیمی گلستان عمل نکرده است، گفت: رئیس جمهور در سفر به گلستان به بلاتکلیفی 12 ساله پتروشیمی پایان دهد؛ اینکه دولت توپ را در زمین دیگری بیندازد برای ما به‎عنوان خانه صنعت استان و همچنین سهام‎داران قابل قبول نیست.

رئیس جمهور در سفر به گلستان به بلاتکلیفی 12 ساله پتروشیمی پایان دهد/ مشکل پتروشیمی گلستان تنها منابع مالی است

به گزارش گلستان 24 ؛با بیان اینکه متأسفانه عمده سرمایه‎گذاری‎های ما در گذشته بدون کارشناسی انجام شده است، اظهار کرد: ما هیچ‎گاه نتوانستیم خودروساز خوبی باشیم و آخرین افتخار پراید بوده که جان هزاران نفر را می‎گیرد و اگر این منابعی را که برای خودروهای داخلی هزینه می‎کنیم برای پتروشیمی هزینه می‎کردیم امروز هیچ بیکاری در کشور نداشتیم و بیشترین منابع ارزی را می‎توانستیم جذب کنیم.

وی با بیان اینکه ما دومین تولیدکننده گاز دنیا هستیم، افزود: بهترین مزیت ما در پتروشیمی و صنابع پایین‎دستی پتروشیمی است لذا اگر در حال حاضر نیز به جای تمرکز در بخش‎هایی مانند تولید خودرو به این بخش‎ها توجه شود و در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هزینه شود مشکلات اشتغال حل می‎شود و دیگر هیچ بیکاری در جامعه نداریم.

*دولت در پتروشیمی گلستان به تعهدات خود عمل نکرد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به مشکل پتروشیمی گلستان توضیح داد: پیگیری‎های 12 ساله ما برای حل مشکل پتروشیمی گلستان بی‎نتیجه مانده است و از دولت فعلی خواستاریم به مسأله پتروشیمی توجه کند و اعتقاد داریم اگر هم این پروژه تعهد دولت قبلی بوده دولت فعلی موظف به پیگیری آن است.

کامیاب بیان کرد: 12 سال گذشته به‎عنوان نماینده بخش خصوصی و رئیس اتاق بازرگانی با دولت وقت، استاندار و نماینده تام‎الاختیار وزیر نفت توافق‎نامه‎ای را امضا کردیم که بخش خصوصی 10 درصد و دولت 90 درصد از منابع خود و منابع وزارت نفت را برای راه‎اندازی پتروشیمی اختصاص دهد به‎دنبال آن بیش از 97 هزار نفر مردم گلستان از سبد خانوار خود کسر کردند و در این پروژه مشارکت کردند اما متأسفانه دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه در آن زمان که پروژه پتروشیمی کلنگ‎زنی شده بود دولت به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که مردم هشت درصد سهم خود معادل بیش از 47 میلیارد و 300 میلیون تومان را آورده بودند، گفت: امروز این پروژه حداقل به 4 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و آورده مردم به یک درصد پروژه تبدیل شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان از دولت خواست تا برای توسعه استان طرح‎های بزرگ و ملی از جمله پتروشیمی گلستان که 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است را اجرایی کند و تأکید کرد:از رئیس جمهور انتظار داریم در این سفر برای تحقق انتظار 12 ساله مردم تصمیمی بگیرند و مردم را از انتظار و بلاتکلیفی رها کنند؛ یا تصمیم بگیرند پتروشیمی گلستان را اجرایی و یا آن را جمع کند اینکه دولت توپ را در زمین دیگری بیندازد برای ما به‎عنوان خانه صنعت استان و سهام‎داران قابل قبول نیست.

*مشکل پتروشیمی گلستان تنها منابع مالی است

کامیاب با بیان اینکه مشکل پتروشیمی گلستان تنها منابع مالی است، اذعان کرد: پروژه پتروشیمی گلستان تنها به دست دولت حل‎شدنی است، 95 هزار نفر 47 میلیارد و 300 آوردند و مابقی آن تنها به دستان دولت و کمک مردم اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت باید برای هر بیماری نسخه خودش را بپیچد، تأکید کرد: مشارکت مردم در پروژه پتروشیمی نه تنها از بین نرفته بلکه چند برابر شده است ولی دغدغه ما توسعه استان است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید اعلام کند از صندوق توسعه ملی چه میزان برای تولید و اشتغال کشور پرداخت شده و همچنین اعلام کند سهم استان گلستان چقدر بوده و تاکنون چه میزان پرداخت شده است.

کامیاب با اشاره به اینکه در دولت اول و دوم آقای روحانی تسهیلاتی از از طریق صندوق توسعه ملی به بخش صنعت پرداخت شده است، بیان کرد: ما از آقای رئیس جمهور می‎خواهیم به طور شفاف اعلام کنند سهم جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان گلستان چه میزان بود و چقدر تاکنون تخصیص یافته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان تأکید کرد: از استاندار گلستان می‎خواهیم سهم استان از منابع ملی را پیگیری کند در واقع اگر دولتمردان به این موضوع توجه می‎کردند نه تنها پتروشیمی گلستان بلکه طرح‎های مشابه این پروژه راه‎اندازی می‎شد.

*مدیر ناتوان در استان گلستان زیاد است/ افتتاح 3 هزار طرح منجر به توسعه گلستان نمی‎شود

وی با بیان اینکه افتتاح 3 هزار طرح در استان گلستان مشکل مردم را حل نمی‎کند و منجر به توسعه استان نمی‎شود، ابراز کرد: مدیران ناتوان در استان زیاد داریم و کسی که در یک سازمان و یا در پتروشیمی جز سیاسی‎کاری کاری نکرده و امروز با لابی می‎خواهد در استان پُست بزرگتری بگیرد که این خیانت است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار